အတန်းစာအပြင် ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးရေးကို ပံ့ပိုးပေးသည့် ပုဂ္ဂလိကပညာရေး

 

မြန်မာနိုင်ငံတွင် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် ကျောင်းသူကျောင်းသားများအတွက် စာသင်ခန်းအတွင်း သင်ကြားရေးထက် ကျော်လွန်သော အရည်အသွေးမြင့် ပညာရေးကို ပံ့ပိုးပေးနေကြောင်း တွေ့ရသည်။ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် ဘက်စုံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးကို အသားပေးပြီး အတန်းပညာအပြင် ကျောင်းသားများ၏ စဉ်းစားတွေးခေါ်နိုင်စွမ်း၊ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာနှင့် လူမှုဆက်ဆံရေး တိုးတက်မှုများကို လမ်းပြပေးကာ လျင်မြန်စွာ ပြောင်းလဲနေသော ကမ္ဘာကြီးတွင် အနာဂတ်အောင်မြင်မှုများ ရရှိစေရန် ပြင်ဆင်ပေးသည်။

 

များသောအားဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံရှိ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် စာသင်ခန်းအတွင်း သင်ကြားခြင်းထက် ပိုမို၍ ပံ့ပိုးပေးသည်များမှာ အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်သည်။ 

 

တစ်ဦးချင်း သင်ယူမှုအပေါ် အာရုံစိုက်ခြင်း

ပုဂ္ဂလိကပညာရေး၏ လက္ခဏာရပ်များထဲမှတစ်ခုမှာ ကျောင်းသာတစ်ဦးချင်းစီ၏ အံဝင်ခွင်ကျ သင်ယူမှုအတွေ့အကြုံများကို ပေးစွမ်းနိုင်မှုဖြစ်သည်။ အစိုးရကျောင်းများသည် အတန်းတစ်တန်းတွင် ကျောင်းသားဦးရေ များသောကြောင့် ကျောင်းသားတစ်ဦးချင်းစီကို အာရုံစိုက်မှု သေချာမပေးနိုင်ပါ။ သို့သော် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် အစိုးရကျောင်းများနှင့်မတူဘဲ အတန်းတစ်တန်းတွင် သတ်မှတ်ကျောင်းသားဦးရေသာ လက်ခံပြီး ကျောင်းသားတစ်ဦးချင်းစီ၏ အားသာချက်များနှင့် အားနည်းချက်များကို ဆရာများက သိရှိနားလည်သည်။ 

 

ဥပမာအားဖြင့် ဆရာများသည် ကျောင်းသားတစ်ဦးချင်းစီ၏ လိုအပ်ချက်များအပေါ် မူတည်ပြီး အံဝင်ခွင်ကျဖြစ်စေမည့် သင်ခန်းစာများ ဖန်တီးခြင်း၊ ကျောင်းသားများအား ၎င်းတို့၏ လုပ်နိုင်စွမ်းရည်ပေါ်မူတည်ပြီး အိမ်စာများပေးခြင်း တို့ဖြစ်သည်။ ဤတစ်ဉီးချင်းစီအလိုက် အာရုံစူးစိုက်မှုသည် ကျောင်းသားများအား ပညာရပ်ပိုင်းဆိုင်ရာနှင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာအရ မည်သူမျှ နောက်ကျမကျန်ခဲ့ကြောင်း သေချာစေပါသည်။

 

သင်ရိုးပြင်ပလှုပ်ရှားမှုများ ထည့်သွင်းထားခြင်း

သင်ရိုးပြင်ပလှုပ်ရှားမှုများသည် ကျောင်းသားများ၏ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးတွင် အရေးပါသော အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်ပါသည်။ ၎င်းတို့သည် ကျောင်းသားများကို စိတ်ဝင်စားမှုအသစ်များ ရှာဖွေတွေ့ရှိရန်၊ လူမှုဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်စေရန်၊ ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေး မြင့်မားစေရန် ကူညီပေးသည်။ မြန်မာနိုင်ငံရှိ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် တစ်ကိုယ်ရည် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှင့် ကျန်းမာရေးကို မြှင့်တင်ပေးသည့် လှုပ်ရှားဆောင်ရွက်မှုများကို ပံ့ပိုးပေးသည်။ 


ဥပမာအားဖြင့် ကျောင်းသားများအား ဘောလုံး၊ ဘတ်စကတ်ဘောနှင့် ရေကူးကဲ့သို့သော အားကစားနည်းများတွင် ပါဝင်ကစားရန် တိုက်တွန်းထားသည်။ ဤပရိုဂရမ်များသည် ကိုယ်ကာယကြံ့ခိုင်မှုကို မြှင့်တင်ရုံသာမက အဖွဲ့လိုက်လုပ်ဆောင်မှု၊ ဇွဲလုံ့လနှင့် ခေါင်းဆောင်မှုကဲ့သို့သော တန်ဖိုးရှိသော ဘဝစွမ်းရည်များကို သင်ကြားပေးပါသည်။

 

အလားတူ ဂီတနှင့် အနုပညာပရိုဂရမ်များသည် ကျောင်းသားများ၏ တီထွင်ဖန်တီးနိုင်စွမ်းကိုလည်း တိုးတက်စေနိုင်သည်။ အချို့ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် ကျောင်းသားများအား လူ့အသိုင်းအဝန်း ပတ်ဝန်ကျင်အား ကူညီတတ်စေရန်၊ လူသားချင်းစာနာထောက်ထားတတ်စေရန် အစားအသောက်များ စီစဉ်မျှဝေခြင်း၊ ပတ်ဝန်းကျင်သန့်ရှင်းရေးနှင့် ချို့တဲ့သောကလေးများအတွက် စာတတ်မြောက်ရေး အစီအစဉ်များကဲ့သို့သော ဒေသတွင်း ပရဟိတ ပရောဂျက်များတွင် ပါ၀င်စေပါသည်။ ဤအတွေ့အကြုံများသည် ကိုယ်ပိုင်နှင့် ပရော်ဖက်ရှင်နယ်ဘဝ အောင်မြင်မှုအတွက် မရှိမဖြစ် လိုအပ်ပါသည်။ 

 

ခေါင်းဆောင်မှုနှင့် ဘဝကျွမ်းကျင်မှု ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေး

မြန်မာနိုင်ငံရှိ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် ခေါင်းဆောင်မှုအခန်းကဏ္ဍနှင့် လက်တွေ့ကမ္ဘာ့စိန်ခေါ်မှုများအတွက် ကျောင်းသားများကို ကြိုတင်ပြင်ဆင်ပေးရန် အရေးကြီးကြောင်း လက်ခံထားပါသည်။ ထို့ကြောင့် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများစွာတွင် ကျောင်းသားကောင်စီများ၊ ကလပ်များနှင့် ခေါင်းဆောင်မှုအစီအစဉ် များစွာရှိပြီး ကျောင်းသားများအား ခေါင်းဆောင်မှုအခန်းကဏ္ဍကို ခံယူရန်နှင့် အမျိုးမျိုးသော စီမံခန့်ခွဲမှုများကို လုပ်ဆောင်စေပါသည်။ 

 

ဥပမာအားဖြင့် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများတွင် တက်ကြွသော ကျောင်းသားအစိုးရ ရှိပြီး၊ မတူညီသော အတန်းအဆင့်များမှ ကျောင်းသားများသည် ၎င်းတို့၏ ရွယ်တူများကို ကိုယ်စားပြုရန် ရွေးချယ်ခံရပါသည်။ ဤရွေးချယ်ခံကိုယ်စားလှယ်များသည် ကျောင်းအခမ်းအနားများကို စီစဉ်ခြင်း၊ ကျောင်းမူဝါဒများ ပြောင်းလဲခြင်းများကို အဆိုပြုခြင်းနှင့် ကျောင်းတစ်ကျောင်းလုံး တိုးတက်စေရန် ဆရာများ၊ စီမံခန့်ခွဲသူများနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ခြင်းတို့ကို လုပ်ဆောင်ရပါသည်။

 

ယင်းမှတစ်ဆင့် ကျောင်းသားများသည် ခေါင်းဆောင်မှုအခန်းကဏ္ဍတွင် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သော ကျွမ်းကျင်မှုများဖြစ်သည့် ထိရောက်စွာ ပြောဆိုဆက်သွယ်ခြင်း၊ ဆုံးဖြတ်ချက်များချခြင်းနှင့် ပြဿနာများကို ဖြေရှင်းခြင်း စသည့်အတွေ့အကြုံများ ရရှိစေရန် ရည်ရွယ်ပါသည်။ 

 

ခေါင်းဆောင်မှုအခွင့်အလမ်းများအပြင် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများာသည် ဘဝကျွမ်းကျင်မှုပညာကိုလည်း အလေးထားကြသည်။ ကျောင်းသားများအား ငွေကြေးစီမံခန့်ခွဲခြင်း၊ အချိန်စီမံခန့်ခွဲခြင်း၊ အများနှင့်လုပ်ဆောင်ခြင်း၊ အငြင်းပွားမှုများကို ဖြန်ဖြေခြင်း၊ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သွေး ကဲ့သို့ာ လက်တွေ့ကျသော စွမ်းရည်များကို တိုးတက်စေသည့် အစီအစဉ်များလည်း လုပ်ဆောင်စေပါသည်။

 

ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ရှုထောင့်နှင့် နိုင်ငံတကာ ထိတွေ့မှု 

ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ အသိအမြင်သည် အပြန်အလှန် ဆက်နွယ်နေသော ယနေ့ခေတ် ကမ္ဘာတွင် ပို၍ အရေးကြီးလာကာ မြန်မာနိုင်ငံရှိ ပုဂ္ဂလိက ကျောင်းများစွာသည် ၎င်းတို့၏ ကျောင်းသားများအား ပိုမိုကျယ်ပြန့်သော ရှုထောင့်ကို ရရှိစေရန် ကူညီပါသည်။ နိုင်ငံတကာ သင်ရိုးညွှန်းတမ်းများ သင်ကြားခြင်းနှင့် ဖလှယ်ရေးအစီအစဉ်များကို ကမ်းလှမ်းခြင်းဖြင့် ကျောင်းသားများအား မတူညီသော ယဉ်ကျေးမှုများနှင့် ပညာရေးစနစ်များအကြောင်း လေ့လာရန် အခွင့်အလမ်းများ ပေးဆောင်ပါသည်။

 

ဥပမာအားဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံတွင် International Baccalaureate (IB) သင်ရိုးသင်ကြားပေးနေသည့် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများ ရှိပါသည်။ IB သင်ရိုးညွှန်းတမ်းသည် ဝေဖန်ပိုင်းခြားသော တွေးခေါ်မှု၊ ယဉ်ကျေးမှုဆိုင်ရာ နားလည်မှုနှင့် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုကို အသားပေးဖော်ပြသည့် ပညာရေးဖြစ်သည်။

 

၎င်းသည် ကျောင်းသားများအား နိုင်ငံတကာအဆင့်တွင် အောင်မြင်ရန် လိုအပ်သော အရည်အချင်းများ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် ကူညီပေးသည်။ ထို့အပြင် IB ဘွဲ့ရများသည် ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းရှိ အဆင့်မြင့် တက္ကသိုလ်များမှ အသိအမှတ်ပြုထားပြီး ကမ္ဘာ့အဆင့်မြင့်ပညာရေးအခွင့်အလမ်းများကို ဝင်ရောက်နိုင်သည်။

 

အချို့ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများစွာသည်လည်း ကျောင်းသားဖလှယ်ရေးအစီအစဉ်များ၊ ယဉ်ကျေးမှုဖလှယ်ရေးအစီအစဉ်များနှင့် နိုင်ငံတကာလေ့လာရေးခရီးစဉ်များကို စီစဉ်ပေးပါသည်။ ဤပရိုဂရမ်များသည် ကျောင်းသားများအား မတူညီသော ပညာရေးပတ်ဝန်းကျင်နှင့် ယဉ်ကျေးမှုများကို တွေ့ကြုံခံစားနိုင်စေကာ ၎င်းတို့၏ အမြင်များကို ကျယ်ပြန့်စေပြီး ကွဲပြားသော နေရာများတွင် ရှင်သန်နိုင်စေရန် ပြင်ဆင်ပေးခြင်းဖြစ်သည်။ 

 

နည်းပညာနှင့် ဓာတ်ခွဲခန်းကို အသုံးပြုခြင်း

မြန်မာနိုင်ငံရှိ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် ၎င်းတို့၏ ပညာရေးတွင် နည်းပညာကို ပိုမိုပေါင်းစပ်ထည့်သွင်းလာကြသည်။ ခေတ်မီစာသင်ခန်းများတွင် စမတ်ဘုတ်များ၊ တက်ဘလက်များ၊ ကွန်ပြူတာများ တပ်ဆင်ထားပြီး ကျောင်းသားများကို အပြန်အလှန်အကျိုးပြုသော သင်ကြားရေးပစ္စည်းများနှင့် အွန်လိုင်းအရင်းအမြစ်များစွာကို ရယူသုံးစွဲနိုင်စေပါသည်။ ဤနည်းပညာ မြှင့်တင်ထားသော သင်ယူမှုပတ်ဝန်းကျင်သည် သင်ခန်းစာများကို ပိုမိုဆွဲဆောင်မှုရှိစေရုံသာမက နည်းပညာ တိုးတက်လာသော ကမ္ဘာမှာ ကျောင်းသားများ နောက်ကျမကျန်ခဲ့စေရန် ပြင်ဆင်ပေးနိုင်သည်။

 

ဥပမာအားဖြင့် ကျောင်းသားများသည် ပရောဂျက်များနှင့် သုတေသနပြုရန် ဒစ်ဂျစ်တယ်ကိရိယာများကို အသုံးပြုကြသည်။ ကျောင်းသားဘ၀မှာတည်းက နည်းပညာအတွေ့အကြုံကို ရရှိထားခြင်းသည် ယနေ့ကမ္ဘာ့အလုပ်အကိုင်ဈေးကွက်တွင် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သော ဒစ်ဂျစ်တယ်တတ်မြောက်မှုနှင့် သတင်းအချက်အလက် ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာမှုကဲ့သို့သော အရေးကြီးသော စွမ်းရည်များတွင် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် ကူညီပေးပါသည်။

 

ဓာတ်ခွဲခန်းအသုံးပြုခြင်းသည် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများတွင် ပညာရေးအတွက် အရေးကြီးသော ကဏ္ဍတစ်ခုဖြစ်သည်။ သိပ္ပံဓာတ်ခွဲခန်းများသည် ကျောင်းသားများအား ဇီဝဗေဒ၊ ဓာတုဗေဒနှင့် ရူပဗေဒကဲ့သို့သော ဘာသာရပ်များတွင် လက်တွေ့အတွေ့အကြုံများ ပေးဆောင်သည်။

 

ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများတွင် ကျောင်းသားများသည် သိပ္ပံနည်းကျ သဘောတရားများကို ပိုမိုနက်နဲစွာ နားလည်သဘောပေါက်လာစေမည့် လက်တွေ့စမ်းသပ်မှုများ ပြုလုပ်နိုင်သည့် ကောင်းစွာ တပ်ဆင်ထားသော ဓာတ်ခွဲခန်းများရှိသည်။ သီအိုရီဆိုင်ရာ အသိပညာကို လက်တွေ့လုပ်ဆောင်ချက်တွင် အသုံးချခြင်းဖြင့် ကျောင်းသားများသည် ၎င်းတို့၏ သင်ယူမှုကို မြှင့်တင်နိုင်ရုံသာမက စူးစမ်းချင်စိတ်နှင့် ဆန်းသစ်တီထွင်မှုကိုပါ တိုးပွားစေသည်။

 

ဤနည်းပညာနှင့် ဓာတ်ခွဲခန်း အသုံးပြုမှုများကို သင်ကြားရေးနည်းလမ်းများတွင် ပေါင်းစပ်ထားသောကြောင့် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများမှ ကျောင်းသားများသည် အနာဂတ်ပညာရေးနှင့် အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းဆိုင်ရာ စိန်ခေါ်မှုများအတွက် ကောင်းစွာပြင်ဆင်ထားကြောင်း သေချာစေပါသည်။

 

စိတ်ကျန်းမာရေးနှင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ကြံ့ခိုင်မှု

စာသင်ခန်းပြင်ပ ပညာရေး၏ နောက်ထပ်သော့ချက်တစ်ခုမှာ ကျောင်းသားများ၏ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာအပေါ် အာရုံစိုက်ခြင်းဖြစ်သည်။ စိတ်ကျန်းမာရေး၏ အရေးပါမှုကို ပိုမိုသိရှိနားလည်လာမှုနှင့်အတူ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများစွာသည် ကျောင်းသားများအား စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ပံ့ပိုးပေးရန်အတွက် ကျန်းမာရေးဆိုင်ရာ အစီအစဉ်များကို အကောင်အထည်ဖော်လျက်ရှိသည်။

 

ဥပမာအားဖြင့် အချို့ကျောင်းများတွင် ကျောင်းသားများအား စိတ်ဖိစီးမှု၊ စိုးရိမ်ပူပန်မှုများနှင့် အခြားသော စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ စိန်ခေါ်မှုများကို စီမံခန့်ခွဲရာတွင် ကူညီရန် ဆွေးနွေးတိုင်ပင်နိုင်မည့်သူများ သီးသန့်ထားရှိသည်။ ထို့အပြင် စိတ်ကို ထိန်းချုပ်နိုင်မှု၊ စိတ်ဖိစီးမှု စီမံခန့်ခွဲမှုနှင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သွေး မြင့်မားမှုတို့နှင့်ဆိုင်သော အသိပညာပေးဟောပြောပွဲများ ပြုလုပ်ပေးခြင်းဖြင့် ကျောင်းသားများကို ပညာရေးဘဝနှင့် ကိုယ်ရေးကိုယ်တာ စိန်ခေါ်မှုများကို ရင်ဆိုင်ရန် ဗျူဟာများ ပံ့ပိုးပေးပါသည်။ 

 

အချို့ကျောင်းများသည် ကျောင်းသားများအား အချင်းချင်း လမ်းညွှန်ပေးကာ ပံ့ပိုးပေးသည့် ရွယ်တူပံ့ပိုးကူညီမှုစနစ်များကို လုပ်ဆောင်စေပြီး ကောင်းမွန်သော ပတ်ဝန်းကျင်နှင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ လုံခြုံမှုကို ဖန်တီးပေးပါသည်။


မြန်မာနိုင်ငံရှိ ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် မိရိုးဖလာပညာရေးပုံစံထက် ကျော်လွန်၍ ဘက်စုံပညာရေးထူးချွန်မှုကို ပေးဆောင်လျက်ရှိသည်။ သင်ရိုးတွင် ပါဝင်သော ပညာရပ်များအပြင် အနာဂတ်အတွက် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သော ဘဝစွမ်းရည်များကို ပေါင်းစပ်သင်ကြားပေးသည်။ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သွေးနှင့် ကိုယ်ရေးကိုယ်တာ တိုးတက်မှု နှစ်မျိုးစလုံးကို ပြုစုပျိုးထောင်ပေးခြင်းဖြင့် ကျောင်းသားများအား ပညာရေးအောင်မြင်မှုအတွက်သာမက အမြဲပြောင်းလဲနေသော ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ စိန်ခေါ်မှုများနှင့် အခွင့်အလမ်းများအတွက်လည်း အဆင်သင့်ဖြစ်နေစေရန် ပံ့ပိုးသည်။ 

 

High Secondary University / College Read 12 times