၂၀၂၀ သည်ရာစုနှစ်တစ်ခုအတွင်း အဆိုးရွားဆုံး ကူးစက်ပျံ့နှံ့မှုကို ကမ္ဘာကြီးရပ်တန့်သွားစေသည့် တစ်နှစ်တည်းသာမဟုတ်ပါ။ သမိုင်း၌ အကြီးကျယ်ဆုံး ပညာရေးပြတ်တောက်မှုများကိုတွေ့ကြုံခဲ့ရသည့်နှစ်လည်းဖြစ်သည်။ အမြင့်ဆုံး အချိန်တွင်နိုင်ငံပေါင်း ၁၉၀ ကျော်မှကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများကို ၁.၆ ဘီလီယံနီးပါးကို စာသင်ခန်းများနှင့် ဝေးကွာစေခဲ့သည်။
ထို့ကြောင့်သိသိသာသာကမ္ဘာအနှံ့သင်ယူခြင်း မညီမျှမှုကို ပိုမိုဆိုးဝါးခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်။ ၂၀၂၀ ခုနှစ်၊ မတ်လတွင် ယူနက်စကိုသည် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ အရေးပေါ်လိုအပ်ချက်ကိုဖြည့်ဆည်းရန် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ပညာရေးညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့ကို စတင်ဖွဲ့စည်းခဲ့သည်။
ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာပညာရေးညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့ဆိုတာဘာလဲ။
ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာပညာရေးညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့ဆိုသည်မှာ မကြုံစဖူးသော အနှောင့်အယှက်များကို ကျော်လွန်၍ ဤကာလအတွင်း ပညာရေးဆိုင်ရာ အခွင့်အရေးများကိုကာကွယ်ရန် ပူးပေါင်းခြင်းနှင့် ဖလှယ်ခြင်းအတွက် ပလက်ဖောင်းတစ်ခုဟုခေါ်သည်။ လေ့လာမှုဘယ်တော့မှ ရပ်တန့်မသွားစေသည်မှာ သေချာစေရန်အတွက် ကုလသမဂ္ဂမိသားစု၊ အရပ်ဘက်လူ့အဖွဲ့အစည်း၊ ပညာရှင်များနှင့် ပုဂ္ဂလိကဏ္ဍအဖွဲ့ဝင် ၁၅၀ ကျော်ကိုစုစည်းထားသည်။
ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာပညာရေးညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့သည်မည်သို့ လည်ပတ်နေသနည်း။
အဆိုပါ ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ပညာရေးညွန့်ပေါင်အဖွဲ့၏ ပညာရေးကဏ္ဍ ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်နေရသော မကြုံစဖူးစိန်ခေါ်မှုများကို တုန့်ပြန်ရန် နိုင်ငံများအား ကူညီရန် မရှိမဖြစ်လိုအပ်သော ပလက်ဖောင်းတစ်ခုဖြစ်လာသည်။ ညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့၏ လုပ်ဆောင်ချက်များသည် နိုင်ငံများ၏ တောင်းဆိုမှု အပေါ် မူတည်၍ ကွဲပြားခြားနားသည်။ ညွန့်ပေါင်းအစိုးရသည် ပညာရေး၏ စဉ်ဆက်မပြတ်သော အရည်အသွေးအတွက် တုန့်ပြန်မှုများ ဖြည့်ဆည်းပေးရန် ပြောင်းလွယ်ပြင်လွယ်ရှိသော ပုံစံဖြင့် အလုပ်လုပ်ရန် ဒီဇိုင်းပြုလုပ်ထားသည်။
ပညာရေးဆိုင်ရာ တုန့်ပြန်မှုကို ပံ့ပိုးပေးမည့် မိတ်ဖက်ပုံစံသစ်သည် ထိုအကျပ်အတည်းတွင် အစပျိုးမှုများကို အကောင်အထည်ဖော်ရာတွင် အကျိုးကျေးဇူးများ ရရှိစေပါသည်။ ညွန့်ပေါင်းပံ့ပိုးမှုများ ကွဲပြားခြားနားသော နိုင်ငံများရှိ အမျိုးသားရေးတုံ့ပြန်မှုကို အစားထိုးကြသည်။ ညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့သည် ပုံမှန်အားဖြင့် သိသာသော မိတ်ဖက်များမဟုတ်သည့် နည်းပညာနှင့် မီဒီယာအဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပါဝင်ပတ်သက်နေသည်။
ယခုအချိန်အထိ ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ပညာရေးညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့၏ အောင်မြင်မှုများသည် အဘယ်နည်း။
ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ပညာရေးညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့ဝင်များသည် ကမ္ဘာအနှံ့ရှိ နိုင်ငံပေါင်း ၇၀ ကျော်အားပံ့ပိုးကူညီပေးနေသည်။ ၎င်းတို့သည်ကျောင်းသားသန်း ၄၀၀ နှင့် ဆရာအကျိုးခံစားခွင့်ရှိသူများ ၁၂.၇ သန်းကို တိုက်ရိုက်ဖြစ်စေ၊ သွယ်ဝိုက်ဖြစ်စေရည်ရွယ်သည်။ အောက်တွင်ဖော်ပြထားသောအောင်မြင်မှုရရှိခဲ့သည့်နိုင်ငံများ၏ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ ဥပမာ -
ဆီနီဂေါပညာရေးဝန်ကြီးဌာန၊ ယူနက်စကို၊ မိုက်ခရိုဆော့ဖ်နှင့်ဟွာဝေတို့သည် သောင်းနှင့်ချီသောဆရာ၊ ဆရာမများနှင့် ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများကိုဆက်လက်သင်ကြားနိုင်ရန် ထောက်ပံ့မှုများပြုလုပ်ခဲ့သည်။ ဆရာ၊ ဆရာမ ၈၂၀၀၀ နှင့် သင်ယူသူ ၅၀၀၀၀၀ သည် ဝန်ကြီးဌာနမှအဝေးသင် Platform တွင် စာရင်းသွင်းပြီး စတင်လေ့လာခဲ့သည်။ ရှေ့ဆက်သွားနိုင်ရန်၊ မိုက်ခရိုဆော့ဖ်၏ ပံ့ပိုးမှုဖြင့် ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများနှင့် ဆရာ၊ ဆရာမ ၁.၅ သန်းကိုထည့်သွင်းသွားမည်ဖြစ်သည်။ ယူနက်စကိုသည်ဆရာ၊ ဆရာမ ၂၀၀ အတွက်သင်တန်းပို့ချသူများကို“ ကျွမ်းကျင်သောနည်းပြများ” ဖြစ်ရန် ကူညီနေသည်။ Huawei မှမာစတာသင်တန်းဆရာ ၂၀၀ ၏ ဆက်သွယ်မှုကို တိုးတက်စေရန် ကိရိယာများကိုဖြန့်ဝေခဲ့သည်။
ကွန်ဂိုဒီမိုကရက်တစ်သမ္မတနိုင်ငံတွင် ပညာရေးသည် မတတ်နိုင်သောအရာ (ECW) နှင့်ယူနက်စကို၏ CapED အစီအစဉ်သည် ပညာရေးဆိုင်ရာ တုန့်ပြန်မှုများကို ပူးတွဲငွေကြေးထောက်ပံ့ပေးသည်။ နိုင်ငံ၏ အင်တာနက်လွှမ်းခြုံမှုမှာ ၂၀% အောက်သာရှိမည်ဟု ခန့်မှန်းထားပြီး ထိုပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုများသည် သင်ယူသူ ၄ သန်းကျော်ထံ ရောက်ရှိရန်ရေဒီယို၊ အထူးသဖြင့်ရပ်ရွာရေဒီယိုမှတစ်ဆင့် ဝေးလံသောဒေသများတွင် သင်ယူခြင်းကို အာရုံစိုက်သည်။ ယူနက်စကိုနှင့် ECW သည် မူလတန်းသင်ရိုးညွှန်းတမ်းကို ရေဒီယိုသင်ခန်းစာများ အဖြစ်ပြောင်းလဲလိုက်သည်။ အစီအစဉ်သည် ရေဒီယိုအသံလွှင့်ဌာန ၁၂၀ နှင့်လူထုရေဒီယိုဝန်ထမ်း ၂၄၀ တို့၏ သင်ခန်းစာများကို ထုတ်လွှင့်ရန် စွမ်းရည်ကိုမြှင့်တင်ပေးသည်။
လက်ဘနွန်တွင် ယူနက်စကိုသည် ဆက်သွယ်ရေးနှင့် ပညာရေးအရင်းအမြစ်များကို ဆရာ၊ ဆရာမများနှင့် မိဘများ (လက်ကမ်းစာများ၊ ဗီဒီယိုများနှင့် လမ်းညွှန်များ)၊ အိုင်စီတီနှင့် ပညာရေးနယ်ပယ်များတွင် ဝန်ကြီးဌာနအတွက် စွမ်းရည်မြှင့်တင်မှုများကို ထောက်ပံ့ပေးနေသည်။
ညှိနှိုင်းရေးမှူး ၅၀ သည် ဤဝင်ရောက်စွက်ဖက်မှုမှ အကျိုးရရှိခဲ့သည်။ ထို့အပြင်ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန၏ အွန်လိုင်းပလက်ဖောင်းအတွက် CANOPE / France မှ ဗွီဒီယိုသင်ခန်းစာ ၂၈၀ ကိုလက်ဘနွန်ရှိကျောင်း ၁၀၀၀ နှင့်မှီခိုသူ ၂၀၀,၀၀၀ ထံသို့ရောက်ရှိမည်ဖြစ်သည်။
Vodafone သည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၇.၅ သန်းကို Samoa ရှိသင်ယူသူနှင့် ဆရာများ ၆၀,၀၀၀ အတွက် ပညာရေးကို အခမဲ့ရယူနိုင်ရန်စုဆောင်းပေးသည်။
စက်တင်ဘာ ၂၅ ရက်တွင် ယူနက်စကိုသည် ကိုဗစ် - ၁၉ နှင့် ပညာရေးအပြင် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာပညာရေး ညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့မှ လှုပ်ရှားမှုကာလအတွင်း ပညာရေးခေါင်းစဉ်ဖြင့် ကုလသမဂ္ဂအထွေထွေညီလာခံသို့ တက်ရောက်ခဲ့သည်။ ထိုပွဲ၏ အဓိကရည်ရွယ်ချက်မှာ ကျောင်းပိတ်ခြင်းနှင့် ပြန်လည်ဖွင့်လှစ်ခြင်း၏ စိန်ခေါ်မှုများကို တုန့်ပြန်သည့်အခါ တိုင်းတာမှုများနှင့် အကောင်းဆုံးအလေ့အကျင့်များကို မျှဝေရန်ဖြစ်သည်။ ညွန့်ပေါင်းအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံ၏ လိုအပ်ချက်များကို ပံ့ပိုးကူညီခြင်းနှင့် ပတ်သက်၍ တိကျသောဥပမာများပြသခဲ့ပါသည်။
Ref: reliefweb