ဂျော်ဒန်တွင် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာနနှင့် UNICEF မှ ကလေးငယ်တစ်သန်းကျော်ကို “Learning Bridges” စတင်

COVID-19 ကူးစက်ရောဂါကြောင့် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာနသည် ပြဿနာများဖြစ်ပွားပြီးနောက် ကျောင်းသားတစ်သန်းကို ပြန်လည်ထူထောင်နိုင်ရန်နှင့် သင်ယူမှုကို အရှိန်မြှင့်ရန်အတွက် UNICEF မှပံ့ပိုးထားသော တီထွင်ရောစပ်ထားသော သင်ကြားမှုအစီအစဉ် “Learning Bridges ” ကိုစတင်ခဲ့ပါသည်။

“Learning Bridges” သည် သင်ရိုးညွှန်းတမ်းကို အခြေခံ၍ အပတ်စဉ်လုပ်ဆောင်မှုများဖြစ်ပြီးကလေးများနှင့် လူငယ်များကို အရှိန်မြှင့်၍ မိဘများ၊ ဆရာများ၊ ကျောင်းသားများနှင့် လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းများအား လိုက်လျောညီထွေဖြစ်အောင် အတူတကွ ပူးပေါင်းလုပ်ဆောင်နိုင်ရန်အတွက် ကျောင်းများမှ Grades 4 မှ 9 အထိကျောင်းသားများအားဖြန့်ဝေပေးမည်ဖြစ်သည်။ အိမ်နှင့် ကျောင်းတွင်သင်ယူခြင်းကို ပေါင်းစပ်သည့် ပုံမှန်ပုံစံသို့ပြောင်းလဲခြင်းဖြစ်သည်။

ဝန်ကြီးဌာန အထွေထွေအတွင်းရေးမှူးဒေါက်တာ Nawaf Al-Ajarmah နှင့်ပညာရေးဝန်ကြီး ဒေါက်တာ Najwa Qubeilat တို့၏ ရှေ့မှောက်တွင် ဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားသို့ ထူးချွန်ဆုပေးအပ်စဉ်ကာလအတွင်း ဒေါက်တာ Tayseer Al-Nuaimi က “Learning Bridges” သည် ဆန်းသစ်သောဖြေရှင်းချက်ဖြစ်ကြောင်း အတည်ပြုပြောကြားခဲ့သည်။ ကျောင်းများဖွင့်ခြင်း၊ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းပိတ်ခြင်း (သို့) ပိတ်ထားခြင်းရှိမရှိလေ့လာခြင်းအား ကျောင်းသူ ကျောင်းသားများပြန်လည်ထူထောင်ရန် အရှိန်အဟုန်မြှင့်ပေးသည်။ ၎င်းသည်အိမ်နှင့်ကျောင်း၊ နည်းပညာနှင့် ဖတ်စာအုပ်များ၊ ဗဟုသုတနှင့် အသုံးချသင်ကြားမှုအကြား ချိတ်ဆက်မှုကို ထိရောက်စွာပေါင်းကူးပေးခြင်းအားဖြင့်ပြုလုပ်ပေးသည်။ ဂျော်ဒန်ရှိအဆင့် ၄ မှ ၉ အထိဆရာ၊ မိဘနှင့်ကျောင်းသားတိုင်းအတွက်အရင်းအမြစ်များကိုရယူနိုင်ပါသည်။

ဒေါက်တာ Al-Nuaimi မှပြောကြားရာတွင် “Learning Bridges” အစီအစဉ်သည် DARSAK-2 platform နှင့်ထပ်တူဖြစ်သည်။ အပတ်စဉ်သင်ကြားခြင်းဆိုင်ရာ လှုပ်ရှားမှုများသည် ကျောင်းသားများအား စင်မြင့်နှင့် သက်ဆိုင်သော အယူအဆများကို လက်တွေ့ကျင့်သုံးနိုင်စေသည်။ ထိုလှုပ်ရှားမှုများသည် အပတ်စဉ်သင်ရိုးညွှန်းတမ်းနှင့်အညီ ဖြစ်သည်။ ဤလှုပ်ရှားမှုများသည်သင်ရိုးညွှန်းတမ်းတွင်ရှိသော ပညာရေးသဘောတရားများကို မြှင့်တင်ရန်နှင့် ယခင်သင်ယူမှုကွာဟချက်များကို ကိုင်တွယ်ရန် အထောက်အကူပြုသည်။ ပညာရေးနှင့် ပတ်သက်သော ဆုံးရှုံးမှုများအတွက် မိဘများနှင့် ဆရာများက ၎င်းတို့ကလေးများကို ပံ့ပိုးကူညီပေးနိုင်သည်။

ဆက်လက်၍ သင်ရိုးညွှန်းတမ်းတွင် ဖော်ပြထားသော အဓိကဘာသာရပ် (အာရဗစ်၊ အင်္ဂလိပ်၊ သင်္ချာနှင့်သိပ္ပံ) ၄ ခု၏ အဓိကသင်ယူမှုရလဒ်များနှင့် ချိတ်ဆက်ထားသော ပုံနှိပ်ထားသောလှုပ်ရှားမှုစာရွက်တစ်ခုရရှိသော စုံလင်သည့်သင်ရိုးညွှန်းတမ်းကို အသုံးပြုခြင်းအားဖြင့် ပညာရေးကို တိုးမြှင့်နိုင်ကြောင်း ထပ်မံပြောကြားခဲ့သည်။ ထိုရက်သတ္တပတ်တွင် ကလေးများသည်ပုံနှိပ်ထုတ်ဝေသည့် စာရွက်စာတမ်းများ၊ သင်ယူမှုလုပ်ငန်းကို တိုးမြှင့်စေမည့်ကျောင်းမှ နောက်ထပ်အွန်လိုင်းအရင်းအမြစ်များနှင့် ချိတ်ဆက်မှုများရယူနိုင်သည်။

ကျောင်းသားများသည်သူတို့၏တိုးတက်မှုအပေါ်လိုအပ်သောအကြံဉာဏ်များနှင့်အကြံဉာဏ်များကိုပေးရန်အဝေးသင်ပညာရေး၌ပင်ဆရာများ၏ပံ့ပိုးမှုလိုအပ်ကြောင်းအလေးပေးပြောကြားခဲ့သည်။ သူသည်ဆရာ / မများသင်ယူနိုင်သော Bridges များကိုမည်သို့အကောင်အထည်ဖော်ရန်နှင့်အဝေးသင်လေ့လာမှုတွင်ကောင်းသောအလေ့အကျင့်များကိုမျှဝေရန်မိတ်ဆက်နိုင်သောအွန်လိုင်းလေ့ကျင့်ရေးရင်းမြစ်အသစ်ကိုရည်ညွှန်းပြောဆိုခဲ့သည်။

ပညာရေးတွင် ဆရာ၊ ဆရာမများ၊ မိဘများ၊ ကျောင်းသား ကျောင်းသူများနှင့် ကျောင်းများကိုသင်ကြားရေးဆိုင်ရာ ပစ္စည်းများကို အသုံးချပြီး ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရန် ဒေါက်တာ Al-Nuaimi က တိုက်တွန်းခဲ့သည်။ သို့မှသာဘဝအခြေပြု သင်ကြားမှုကိုရရှိရန် ကျွန်ုပ်တို့သည် ကျောင်းများနှင့်နေအိမ်များကြား ကျောင်းစာအုပ်များဖြင့် သင်ကြားမှုသည် လက်တွေ့ကျသော ရှုထောင့်ကို ပိုမိုအားကောင်းလာစေပြီ းအချက်အလက်များကို မဟုတ်ဘဲကျွမ်းကျင်မှုအပေါ်တွင်သာ အာရုံစိုက်ရမည်ဖြစ်သည်။

"ကလေးတွေရဲ့ ပညာသင်ယူမှုသည် COVID-19 လိုကမ္ဘာသို့ ပျံ့နှံ့နေပေမယ့် ဘယ်တော့မှမရပ်တန့်သင့်ပါဘူး" ဟု UNICEF ဂျော်ဒန်နိုင်ငံမှ ကိုယ်စားလှယ် Tanya Chapuisat မှ ပြောကြားခဲ့သည် ။ UNICEF သည်ပညာရေးဝန်ကြီးဌာနအား ကလေးသူငယ်တိုင်းအတွက် လေ့လာသင်ယူမှုကို ပြန်လည်ထူထောင်ရန်နှင့်ပြန်လည်စဉ်းစားရန် အထောက်အကူဖြစ်စေမည့် အရင်းအမြစ်အသစ်ကိုတီထွင်ရန်အတွက် ဝန်ကြီးဌာနအားဝမ်းမြောက်စွာကူညီခဲ့သည်။

Ref: reliefweb

By Myanmar Education Guide - EDGE

Latest Post Read 455 times