အင်ဒီယားနားကော်မရှင်၏ ပညာရေးတွင် တန်းတူညီမျှမှုကွာဟချက်များ

အဆင့်မြင့်ပညာရေးအတွက် အင်ဒီယားနားကော်မရှင်၏ အစီရင်ခံစာအသစ်တွင် Hoosier ပညာရေးတွင် တန်းတူညီမျှမှုကွာဟချက်များ ကြီးထွားနေသည်ကိုတွေ့ရပြီး coronavirus ကူးစက်ရောဂါဖြစ်ပွားနေစဉ်အတွင်း ဆက်လက်ကြီးထွားလာနိုင်သည်။

ကြာသပတေးနေ့က ထုတ်ပြန်ခဲ့သောကော်မရှင်၏ ၂၀၀၀ ခုနှစ်ကောလိပ်တန်းတူညီမျှမှု အစီရင်ခံစာသည် အင်ဒီယားနားကျောင်းသားများသည် ပိုမိုကွဲပြားခြားနားစွ ာတိုးပွားလာနေသော်လည်း လူနည်းစုကျောင်းသားများသည် ကောလိပ်တက်ရန်နှင့် ကောလိပ်ပြီးဆုံးရန်အတွက် ပြည်နယ်၏ ပျမ်းမျှနှုန်းအောက်သိုထိုးကျသွားသည်။

“ကျွန်ုပ်တို့ရဲ့ Hoosiers လူငယ်တွေအတွက် လစ်လပ်နေသောနေရာကို ပထမဦးဆုံးထည့်သွင်းစဉ်းစားခြင်းမရှိဘဲ ကျွန်ုပ်တို့၏ ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုများကို မည်သည့်နေရာတွင် ဦးတည်မည်ကိုကျွန်ုပ်တို့ မသိနိုင်ပါ” ဟု Gov. Eric Holcomb က သတင်းထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့် အင်ဒီယားနားအတွက် ၎င်းပညာရေးဆိုင်ရာ ရှယ်ယာအချက်အလက်တွေဟာ သိသာထင်ရှားတယ်လို့သိရသည်။ ဘာ့ကြောင့်လဲဆိုတော့ ထိုအချက်က ကျွန်တော်တို့ကို Hoosiers မျိုးဆက်သစ်တွေကို သာယာဝပြောတဲ့ အနာဂတ်အတွက် အပြည့်အဝ လေ့လာနိုင်အောင် စိန်ခေါ်ဖို့လိုအပ်တဲ့နေရာနဲ့ စနစ်တွေကို ခွဲခြားသိမြင်စေတယ်လို့သိရသည်။

ပညာရေးဆိုင်ရာ တန်းတူညီမျှမှုကိုကော်မရှင်က ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူများ၏ တန်းတူညီမျှမှုဆိုင်ရာ တတိယအစီရင်ခံစာတွင် ဘဝအခြေအနေများ သို့မဟုတ် အတားအဆီးများသည် ေ အာင်မြင်ရန် အခွင့်အလမ်းမပေးသင့်ပါဟူသော အယူအဆဖြစ်သည်။

ကော်မရှင်၏ ကောလိပ်အဆင်သင့်ဖြစ်မှုနှင့် ကောလိပ်ပြီးမြောက်မှု အစီရင်ခံစာများမှ အချက်အလက်များကို အသုံးပြုပြီ းကူးစက်ရောဂါမတိုင်မီ စုဆောင်းထားခြင်းဖြစ်သည်။

သို့သော်အဆင့်မြင့်ပညာရေးဆိုင်ရာ အင်ဒီယားနားကော်မရှင် နာထရေဇာဘာဘာသည် ဝင်ငွေနည်းပါးမှုနှင့် လူနည်းစုမိသားစုများ ရင်ဆိုင်နေရသော စီးပွားရေးဖိအားများကို တိုးမြှင့်ခြင်းနှင့် ပညာရေးတန်းတူညီမျှမှုတွင် ပိုမိုမြင့်မားသော အတားအဆီးများကြုံတွေ့နေရသော အစီရင်ခံစာအသစ်ကို ထုတ်ပြန်ခြင်းဖြင့် အသိအမှတ်ပြုခဲ့သည်။

“ပညာရေးဟာ ကြီးမားတဲ့တန်းတူညီမျှမှုရှိနိုင်ပေမယ့်လည်း ဒါကိုခွဲခြားနိုင်ပါတယ်။ "COVID-19 ၏ မကြာသေးမီက စီးပွားရေးအကျိုးသက်ရောက်မှုများမှ အကျိုးရလဒ်များသည် ပညာရေး အောင်မြင်မှုနှင့် ဆက်စပ်နေသည်ဟူသော အချက်ကို ထပ်မံဖော်ထုတ်နိုင်ခဲ့ပြီး Hoosiers သည် လူမှုအလွှာများ သို့မဟုတ် တတ်နိုင်သောအဆင့်မြင့်ပညာရေး၏ ရွေးချယ်စရာများကို လက်လှမ်းမီခြင်းမရှိသောကြောင့် ပိုမိုဆိုးရွားသွားခဲ့သည်"

မညီမျှမှုကိုဖော်ထုတ်ခဲ့သည်
၂၀၂၀ ခုနှစ် ကောလိပ်တန်းတူညီမျှမှု အစီရင်ခံစာသည် ကျောင်းသားများအား အဆင့်မြင့်ပညာရေး ပြင်ဆင်ခြင်း၊ အောင်မြင်ခြင်းနှင့် ပြီးမြောက်ခြင်းဖြင့်ပတ်သက်သော လူမျိုးရေး၊ လူမျိုး၊ ကျားမနှင့် လူမှုစီးပွားရေးလမ်းကြောင်းများ တစ်လျှောက်လစ်ဟာမှုကိုငြင်းပယ်ခဲ့သည်။

ယခုနှစ် အစီရင်ခံစာသည် ဝင်ငွေနည်းသော Hoosiers သည် အင်ဒီယားနား၏ ပညာရေးဆိုင်ရာဂုဏ်ထူးဒီပလိုမာရရှိရန် အနည်းဆုံး အုပ်စုများဖြစ်သည်။ ကျောင်းသားများ၏ ဒီပလိုမာအမျိုးအစားများသည် ကောလိပ်တွင် သူတို့၏အောင်မြင်မှုနှင့် ဆက်စပ်နေကြောင်းတွေ့ရှိရသည်။

ဥပမာအားဖြင့် Indiana ပြည်နယ် အထွေထွေဒီပလိုမာရရှိထားသော ကျောင်းသား ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းသည် ကောလိပ်တွင် အစောပိုင်းအောင်မြင်မှု ရရှိခဲ့သည်ဟု ၂၀၂၀ အစီရင်ခံစာတွင် ဖော်ပြထားသည်။

“လူလတ်တန်းစား သို့မဟုတ်  နောက်ခံကောင်းသော ကျောင်းသားများသည် ပညာရေးဆိုင်ရာ ဂုဏ်ထူး ဒီပလိုမာကိုရရှိရန် အလားအလာပိုများသည်။ "ထိုအရာသည် အိမ်တွင်ဖြစ်စေ ကျောင်းခရိုင်တွေမှာ ငွေရေးကြေးရေးအရ အရင်းအမြစ်မရှိခြင်းဟာ Hoosiers ရဲ့ ပညာရေးစွမ်းဆောင်နိုင်မှုအခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်တယ်ဆိုတာကို ပြသတာပဲဖြစ်တယ်လို့သိရပါသည်။"

Hoosier ကျောင်းသားများသည် ကောလိပ်တက်သည့် လူမျိုးစုများအားလုံးတွင် ကျဆင်းနေသော်လည်း လူနည်းစုကျောင်းသားများအကြား ကွာဟချက်များ ကြီးထွားလာနေသည်ဟု အစီရင်ခံစာတွင် တွေ့ရှိရသည်။

ဟစ်စပန်းနစ်နှင့် လက်တင်ကျောင်းသားများ အားလုံးသည် ၅၁% သော ကျောင်းသားများအလယ်တွင် ကောလိပ်တက် နှုန်းနိမ့်ကျနေသည်။ သို့သော် လွန်ခဲ့သောငါးနှစ်အတွင်း ကောလိပ်တက်သည့် လူမည်းကျောင်းသားအရေအတွက် ၉ ရာခိုင်နှုန်းကျဆင်းခြင်းသည် မည်သည့် Hoosier မျိုးနွယ်စု သို့မဟုတ် လူမျိုးစုတွင် အသိသာဆုံးကျဆင်းမှုဖြစ်သည်။

လူမှုစီးပွားရေး အဆင့်အတန်းသည် ကျောင်းသားများ ကောလိပ်တက်ရန်အတွက်လည် းအရေးပါသည်။ ဒေသခံဝင်ငွေရှိ အမျိုးသားလူဖြူများသည် ကောလိပ်တက်ရန် အနည်းဆုံး ၂၉ ရာခိုင်နှုန်းသာ ရှိကြောင်းအစီရင်ခံစာတွင်ဖော်ပြထားသည်။

ကောလိပ်တက်သည်နှင့်အမျှ လူမည်းကျောင်းသားမျာနှင့် ဟစ်စပန်းနစ်ကျောင်းသားများသည်ဒုတိယနှစ်သို့ ဆက်လက်တက်နိုင်ပြီး နောက်ဆုံးတွင် အဆင့်မြင့်ပညာရေးကိုပြီးမြောက်ရန်အလားအလာနည်းသည်။

ကူးစက်ရောဂါ၏ဆိုးကျိုးများကို မတွေ့ရသေးသော်လည်း အင်ဒီယားနား ကျောင်းသားများသည်လွန်ခဲ့သောငါးနှစ်အတွင်း လိုအပ်သော ပြန်လည်ကုစားမှု အဆင့်ကိုသိသိသာသာ တိုးတက်အောင်ပြသခဲ့သည်။

တကယ်တော့ လူမည်းကျောင်းသားများသည် လွန်ခဲ့သောငါးနှစ်အတွင်း ဤဒေသတွင် ၂၅ ရာခိုင်နှုန်းရခဲ့သည်။

ကောလိပ်ကျောင်းပြီးသည့်နောက် ကျောင်းသားများ၏ တိုးတက်မှုနှင့် ပတ်သက်သည့် ကျယ်ပြန့်သော အချက်အလက်များကိုလည်း အစီရင်ခံစာတွင်ခြေရာခံရှာဖွေခြင်းဖြစ်သည်။ အရောင်အသွေးစုံသော အမျိုးသမီးများသည် လစာနှုန်းထားမြင့်မားသော STEM နယ်မြေများသို့ ဝင်ရောက်ရန် အလားအလာနည်းပါးနေပြီ အင်ဒီယားနာတက္ကသိုလ် ပညာရေးအစီအစဉ်မှ ဘွဲ့ရသူများ၏ ၉၀ ရာခိုင်နှုန်းနီးပါးသည် ပြည်နယ်၏ နောက်ထပ်ဆရာများဖြစ်လာသည်ကို တွေ့ရှိရသည်။ 

လူနည်းစုကျောင်းသားများသည် သင်ကြားရေးကို အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းအဖြစ် ထည့်သွင်းစဉ်းစားရန် ကျွန်ုပ်တို့တိုက်တွန်းရမည်။ သုတေသနပညာရှင်များက အရောင်အသွေးစုံလင်သောကျောင်းသားများသည် သူတို့၏ ပညာရေးခရီးစဉ်တွင် လူဖြူလူမည်းဆရာတစ်ဦးနှင့်အတူ စာသင်ခန်းတွင်တက်ရန် အခွင့်အလမ်းရသောအခါ ပို၍အောင်မြင်ကြောင်း တွေ့ရှိရသည်။ အင်ဒီယားနားတွင် လူမည်းများနှင့် ဟစ်စပန်းနစ် / လက်တင်ဘာသာဝင် ကျောင်းသားများကိုသင်ကြားရန် ပညာသင်ထောက်ပံ့ကြေးများရရှိသည်။ ထိုလက်ရှိအစီအစဉ်များကို ပိုမိုသိရှိလာစေရန်တိုးမြှင့်ခြင်းသည် ကော်မရှင်၏ ရည်မှန်းချက်တစ်ခုဖြစ်သည် ။

ကွာဟချက်ကိုဖြေရှင်းခြင်း
အင်ဒီယားနား၏ အောင်မြင်မှု ကွာဟချက်များကို အသိအမှတ်ပြုပြီး အဆင့်မြင့်ပညာရေးကော်မရှင်၏ ကွာဟချက်များကို ပိတ်သိမ်းရန်နှင့် ၂၀၂၅ ခုနှစ်တွင် Hoosiers ၏ အနည်းဆုံး ၆၀% သည် အထက်တန်းကျောင်းထက် ကျော်လွန်သော အရည်အသွေးရှိသည့် ပညာရေးနှင့်လေ့ကျင့်မှုများကိုရရှိရန်အတွက် ကော်မရှင်၏ ရည်မှန်းချက်ကို ရောက်ရှိရန် လုပ်ဆောင်မှုများစွာ ပြုလုပ်ခဲ့သည်။

ထိုကဲ့သို့သောအစီအစဉ်တစ်ခုဖြစ်သည့် အင်ဒီယားနား ၏နောက်ထပ်အဆင့်သည် အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်း၏ ထောက်ပံ့ရေးအစီအစဉ်သည် လူမည်းနှင့် လူဖြူကျောင်းသားများကြားတွင် မြင့်မားစွာပါဝင်မှု ရှိသည်ဟု ၂၀၂၀ ကောလိပ်တန်းတူညီမျှမှု အစီရင်ခံစာအရ အင်ဒီယားနား၏ ပညာရေးတွင် မညီမျှမှုကို တုန့်ပြန်ရန်အတွက် ပုံတူပွားရန်ဥပမာဖြစ်နိုင်သည်။

၂၁ ရာစုပညာရှင်များ၏ ၈၆% သည် ဝင်ငွေနည်းကျောင်းသားများ ၃၈% နှင့် ၀ င်ငွေမြင့်မားသောကျောင်းသား ၆၈% တို့နှင့်နှိုင်းယှဉ်လျှင် ၂၀၂၀ အစီရင်ခံစာတွင် တွေ့ရှိရသည်။

ပြည်နယ်ပရိုဂရမ်းမင်းအတွင်း၌ အလုပ်လုပ်ခြင်းအပြင်၊ ကော်မရှင်သည် ၂၀၂၁ ခုနှစ်တွင် လူမည်းကျောင်းသားနှင့် ဟစ်စပန်းနစ်သို့မဟုတ်လက်တင်ဘာသာစကားသင်ယူသူများနှင့် ထိတွေ့မှု၊ တိုးတက်မှု တို့သည် အင်ဒီယားနားရှိ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု၏ မြှင့်တင်ခြင်းနှင့် သင်ကြားမှုတွင် မတူကွဲပြားမှုကို တိုးမြှင့်ရန် အားထုတ်မှုများကို ၂၀၂၁ ခုနှစ်တွင်နှစ်စဉ်ထုတ်ပေးမည့်ကဒ်ပြားကို ပထမဆုံးအကြိမ်ပြန်လည်ထုတ်ပေးရန် စီစဉ်နေသည်။

“အင်ဒီယားနားရှိ မညီမျှမှုပြဿနာများကို ဖြေရှင်းရန် အဆင့်မြင့်ပညာရေးအခန်းကဏ္ဍမှ ပါ၀ င်ရမည်။ ကျွန်ုပ်တို့၏ ပညာရေးနှင့် လုပ်သားအင်အား စနစ်များသည် ဝင်ငွေမညီမျှမှုနှင့် လူမှုရေး အလွှာများကို တိုးမြှင့်ခြင်း မဟုတ်ဘဲ ပိုမိုကောင်းမွန်သော အနာဂတ်အတွက် Hoosiers များအားလုံးကိုပြင်ဆင်ပေးခြင်းသည် ကိုယ်ကျင့်တရားနှင့် စီးပွားရေးဆိုင်ရာအတွက် အလွန်အရေးကြီးသည်။

Ref: pdclarion.com

Latest Post Read 375 times