အေမရိကန္ပညာေရးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးရဲ႕ စာသင္ၾကားပုံ ကြာျခားခ်က္

အေမရိကန္ပညာေရးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးရဲ႕ စာသင္ၾကားပုံ ကြာျခားခ်က္

သူတို႔ရဲ႕စာသင္ပံုကေက်ာင္းသားေတြကို ဘာကိုမွအလြတ္မက်က္ခိုင္းဘူး။

အဓိက ျမန္မာျပည္နဲ႔ကြာတာကေတာ့ formula ေတြသင္တဲ့အခါပဲ။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံရဲ႕အယူအဆကေတာ့ formula ေတြက ေက်ာင္းပီးရင္ ေခါင္းထဲမွာ မက်န္ဘူးဆိုတာကို သိၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ကက် စာသင္ပုံက concept ကိုပဲ အဓိကထား

သင္ၾကားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

စာေမးပြဲခန္းေတြမွာဆိုရင္ calculator အျပင္ formula စာရြက္ေတြပါ တစ္ေယာက္တစ္ရြက္စီ လုိက္ေပးထားပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက formuala ေတြကို မွတ္ဖို႔မလိုဘူး။ တြက္ရမယ့္ ပုစၦာဆုိရင္ ေပးထားတဲ့ formula မ်ားမွ ကိုယ္ထင္တဲ့ formula ထဲကို ထည့္ပီးတြက္ေတာ့ အခ်ိန္ျမန္ေစပါတယ္။

တကယ္သိရမွာက ဘယ္ေမးခြန္းကို ဘယ္ formula သုံးၿပီး တြက္ရမယ္ဆုိတာပဲ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က အေဟာင္းေတြကို မွတ္ရတာမ်ားရင္ အသစ္တီထြင္ရာမွာ အားနည္းသြားတယ္။

ဥပမာတစ္ခုေပးရရင္ ကြန္ပ်ဴတာရဲ႕ CUP ကို လုပ္တာ လက္ရွိ အျမန္ဆုံး ကြန္ပ်ဴတာ CPU ပါ။

ဒါေပမယ့္ ဒီထက္ျမန္တဲ့ CPU ကို ထြင္ဖို႔ဆုိရင္ အသစ္ထုတ္လိုက္တဲ့ ပိုျမန္တဲ့ CPU ကို

သုံးရမွာပါ။

အေဟာင္း CPU ကို သုံးလို႔မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ အေမရိကန္ေက်ာင္းသားေတြကို သင္ၾကားတာက လက္ရွိ လက္ခံၿပီးသား သီအိုရီေတြသုံးၿပီး ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ သီအုိရီကို

တီထြင္ခိုင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ရံ အေဟာင္းကို သံုးရင္းနဲ႔ အေဟာင္းရဲ႕အားနည္းခ်က္ေတြ မွားယြင္းမႈေတြကို ပိုပီး သိျမင္လာေတာ့ အေဟာင္းကိုပယ္ဖ်က္ပီးအသစ္တီထြင္ေလ့ရွိတယ္။

အမ်ားအားျဖင့္ Finance (ေငြေရးေၾကးေရး) ဘာသာရပ္ေတြမွာဆိုရင္ သီအိုရီေတြက ထပ္တလဲလဲေျပာင္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ပညာေရးရဲ႕အားနည္းခ်က္က အေဟာင္းကိုပဲအေသမွတ္ခိုင္းထားေတာ့ အသစ္တီထြင္ဖို႔ အခ်ိန္မရေတာ့တဲ့အျပင္ မွားယြင္းေနတဲ့အေဟာင္းအေပၚမွာ

အ႐ိုးစြဲသြားတက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ပညာေရးကိုလည္း ေနာက္မ်ိဳးဆက္ကို အသိဉာဏ္ေတြ ပိုပီးဖြင့္ေပးႏိုင္ေအာင္ သူတို႔ကို လြတ္လပ္စြာေတြးခြင့္၊ လုပ္ခြင့္ ေပးၿပီး ေလ့လာရမယ့္ စာေတြကို

ပိုပီးက်ယ္ျပန္႔ေအာင္လုပ္ေပးသင့္ ပါတယ္။

အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္က ဆရာေတြပါ။ ျမန္မာျပည္ကဆရာ၊ ဆရာမေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ကပ္သီးကပ္သက္ ေမးခြန္းေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး မေျဖခ်င္ၾကဘူး။

ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ (၁) ဆရာကိုယ္တုိင္ အေျဖမသိလို႔၊ (၂) သိေသာ္လည္း ေျဖရမွာ စိတ္မရွည္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

အေမရိကန္မွာဆိုရင္ေတာ့ ေျဖလြန္းလို႔ စာသင္ခ်ိန္တစ္၀က္ေလာက္ကုန္သြားတယ္။ သူတို႔လိုခ်င္တာ ဆန္းသစ္တဲ့ ေတြးေခၚမႈပါ။ သမားရိုးက် အေတြးအေခၚကို စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ထုိ႔ေၾကာင့္

တီထြင္မႈေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေန႕စဥ္နဲ႔အမ်ွ လုပ္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ပညာေရးမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကိုယ္တိုင္ ေခတ္မွီေအာင္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာေနရမယ္။

ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးခြင့္မ်ားစြာေပးရမယ္။ သင္ခန္းစာေတြကို အာဂုံေဆာင္ဖို႔ထက္ သိနားလည္ေအာင္ ပိုႀကိဳးစားပီး ေလ့လာရမယ့္ဧရိယာကို အက်ယ္ႀကီးဖြင့္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဒီစာအုပ္ထဲကပဲ ေမးခြန္းေမးမယ္ဆုိရင္ တစ္ျခားေကာင္းႏုိးရာရာေတြကို ရွာဖတ္ဖို႔ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

စာေမးပြဲမွာ ေမးသင့္တဲ့ ပုံစံက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ မပါတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ၁၀-၂၀ % ေလာက္ အမွတ္ပိုအျဖစ္ေမးရင္ ေက်ာင္းသားေတြ စာၾကည့္တိုက္ကို အခ်ိန္မွန္

သြားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Source: kanaung

International/Private Read 5075 times