ေအာင္ျမင္ေနေသာ ဆရာတုိင္း က်င့္သုံးေလ့ရွိတဲ့ သင္ၾကားပို႔ခ်မႈဆုိင္ရာ ဗ်ဴဟာမ်ား

ေအာင္ျမင္ေနေသာ ဆရာတုိင္း က်င့္သုံးေလ့ရွိတဲ့ သင္ၾကားပို႔ခ်မႈဆုိင္ရာ ဗ်ဴဟာမ်ား

စာသင္ၾကားပို႕ခ်မႈမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႕ က်င့္သံုးႏိုင္တ့ဲနည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕သင္ၾကားပို႕ခ်မႈစတုိင္လ္က ဘယ္လိုပဲရွိရွိ ထိေရာက္မႈရွိတ့ဲဆရာေတြမွာ တူညီတ့ဲအရာတစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္၊ အ့ဲဒါက ေက်ာင္းသားေတြကို ေရရွည္၊ အေကာင္းဘက္ေဆာင္တ့ဲနည္းလမ္းေတြနဲ႕ ဘယ္လိုခ်ဥ္းကပ္ရမလဲသိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုေဖာ္ျပထားတ့ဲ အရည္အေသြး (၁၀) ခ်က္ ကိုက်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္တ့ဲ Teaching Career ကို ရရွိမွာပါ။

၁။ ကိုယ့္တပည့္ေတြဆီက အေကာင္းဆံုးဆိုတာကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။

ထိေရာက္မႈရွိတ့ဲဆရာေတြက သူတုိ႕ရဲ႕ေက်ာင္းသားေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႕ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ ေအာင္ျမင္မယ္လို႕ ယံုၾကည္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ တပည့္ေတြရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္မေရာက္မခ်င္း ဆက္လက္ႀကိဳးစားေနဖို႕လည္း အားေပးၾကပါတယ္။

ဒီလို ေအာင္ျမင္ဖို႕အတြက္လည္း မရမကတြန္းတင္ေပးၿပီး၊ တပည့္ေတြအေနနဲ႕ သူတို႕ရဲ႕ Limit ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး ၾကိဳးစားၾကေအာင္ ေကာင္းမြန္တ့ဲပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုပါ ဖန္တီးေပးပါတယ္။ မေအာင္ျမင္ခ့ဲရင္ေတာင္ အက်မနာဖို႕အတြက္ ေဘးကေန အသင့္ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။

၂။ ဟာသဉာဏ္ ရွိၾကပါတယ္။

ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို သူ႕ရဲ႕အႀကိဳက္ဆံုးဆရာက ဘယ္သူလဲေမးၾကည့္ရင္ သူတို႕ရယ္ေမာေအာင္ ဟာသေႏွာၿပီး စာသင္တတ္တ့ဲဆရာလို႕ေျပာဖို႕ကမ်ားပါတယ္။ ဒီဆရာေတြက လူအမ်ားရယ္စရာျဖစ္မွာမေၾကာက္သလို သူတုိ႕ရဲ႕ အမွားေတြကိုေတာင္ ရယ္စရာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဟာသက ဆရာေတြကို အ့ဲလိုေရရွည္တည္တ့ံတ့ဲ အေကာင္းျမင္မႈေတြ ရွိလာေအာင္ ကူညီေပးပါတယ္။

၃။ သူတို႕သင္ၾကားပို႕ခ်ေနရတ့ဲနယ္ပယ္မွာ ႏွံ႕ႏွံ႕စပ္စပ္ရွိၾကပါတယ္။

အေကာင္းဆံုးဆရာေတြက သူတို႕သင္ၾကားေနရတ့ဲဘာသာရပ္မွာ ဆရာတစ္ဆူျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္သိၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ေလ့လာသင္ယူမႈ မျပတ္ၾကပါဘူး။ သူတို႕ေတြဟာ သိလိုစိတ္ျပင္းျပတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိၿပီး၊ ေက်ာင္းသားေတြကို စာသင္ဖို႕ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ေတာင္ မလိုၾကပါဘူး။

သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အၿမဲ up-to-date ျဖစ္ေအာင္ေနၿပီး သူတို႕ရဲ႕ပညာဗဟုသုတရွာေဖြမႈျမတ္ႏိုးတ့ဲစိတ္မ်ဳိး ေက်ာင္းသားေတြဆီကို မွ်ေ၀ေပးပါတယ္။  

၄။ သမာရိုးက်နည္းလမ္းေတြကေန ခြဲထြက္ျပီးေတြးေခၚရေစမယ့္ စာသင္ၾကားပို႕ခ်မႈဗ်ဴဟာေတြကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

Productive ျဖစ္တ့ဲ ဆရာေတြက တီထြင္ႀကံဆမႈျပဳၾကၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ပါ၀င္စားလာေစမယ့္ စာသင္ခန္းတြင္း အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ႀကိဳးစားဖန္တီးၾကပါတယ္။ သူတို႕ေတြက သမာရိုးက် ပညာေရးစံႏႈန္းေတြကေန ခြဲထြက္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္မထားေလာက္မယ့္၊ ထူးျခားမယ့္၊ ေနာက္ဆံုး ပိုၿပီးအမွတ္ရစရာျဖစ္ေနေစမယ့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ဳိးကို ဖန္တီးၾကပါတယ္။

၅။ စြန္႕စားမႈျပဳၾကပါတယ္။

ေက်ာ္ၾကားတ့ဲစကားပုံတစ္ခုအရ “စြန္႕စားမႈမရွိရင္၊ အျမတ္လည္း မရွိႏုိင္ဘူး” လို႕ဆိုပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တ့ဲဆရာေတြက စြန္႕စားမႈုျပဳျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္မွန္း သိၾကပါတယ္။

ကေလးေတြက အတုျမင္ အတတ္သင္ျဖစ္ၾကတ့ဲအတြက္ ဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အသစ္အသစ္ေသာနည္းလမ္းေတြ က်င့္သံုးတာေတြ႕ရင္ (ေအာင္ျမင္မႈ၊ က်ရႈံးမႈကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္လဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနျခင္း) သူတို႕ကိုယ္တုိင္လည္း တူညီတ့ဲအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမလဲ သိၾကပါလိမ့္မယ္။

၆။ ခုိင္မာျပတ္သားၾကပါတယ္။

ေအာင္ျမင္တ့ဲဆရာေတြက သူတို႕လုပ္တ့ဲအရာတိုင္းမွာ ခုိင္မာျပတ္သားမႈ ရွိၾကပါတယ္။ ကိုယ္ကဒါဆို ဒါပဲျဖစ္ေအာင္ေနပါ။ ဥပမာ အတန္းစည္းမ်ဥ္း တင္းက်ပ္တာမ်ဳိး၊ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းကို တေသြမတိမ္းလိုက္နာတာမ်ဳိး၊ ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးဆီက ေမွ်ာ္လင့္ထားတာမ်ဳိးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘက္လိုက္ၿပီး အခ်စ္ေတာ္ ဒါမွမဟုတ္ ခြ်င္းခ်က္ထားတာတုိ႕ မလုပ္မိေအာင္ေနပါ။

၇။ မိဘ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ အဆက္အဆံရွိၾကပါတယ္။

ထိေရာက္မႈရွိတ့ဲဆရာေတြက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈေသာ့ခ်က္က ဆက္ဆံေရးဆိုတာကို သိၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ မိဘနဲ႕ေက်ာင္းသားေတြၾကားထဲ ပြင့္လင္းျမင္သာတ့ဲ ဆက္ဆံေရး တစ္ခုရွိဖို႕ ဖန္တီးေပးၾကျပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အၾကား ပြင့္လင္းမႈက ကေလးေတြ တစ္ေယာက္တည္း ပစ္ထား၊ က်ဥ္ထားခံရႏုိင္ေခ်ကို နည္းပါးေစတယ္ဆိုတာ သိၾကပါတယ္။

၈။ ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာေတြကို အဆက္အသြယ္မျပတ္ေအာင္ ေနၾကပါတယ္။

ေအာင္ျမင္တ့ဲဆရာေတြက အသစ္ထြက္ေပၚလာတ့ဲ ကိရိယာတန္ဆာေတြကို စူးစမ္းေလ့လာၾကည့္ဖို႕ အခ်ိန္ေပးၾကၿပီး ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာနဲ႕ အဆက္အသြယ္မျပတ္ေအာင္ ေနၾကပါတယ္။ သူတို႕ေတြက အနာဂတ္ပညာေရးမွာ နည္းပညာအေရးပါလာမႈကို မေၾကာက္ရြံ႕ၾကသလို trend အသစ္ေတြကို စာသင္ခန္းထဲ ေဆာင္ၾကဥ္းလာႏိုင္ဖို႕အတြက္ သင္ယူမႈျပဳရာမွာလည္း စိတ္အားထက္သန္မႈ ရွိၾကပါတယ္။

၉။ ေပ်ာ္စရာသင္ယူမႈျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေပးၾကပါတယ္။

ဒါကေတာ့ ဟာသဉာဏ္နဲ႕ဆိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္ ေပ်ာ္စရာသင္ယူမႈျဖစ္ေအာင္ဆိုတာက လူရႊင္ေတာ္လုပ္ရမယ္လို႕  မဆိုလိုပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္၀င္တစားရွိတ့ဲအရာေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕သင္ၾကားေရး အစီအစဥ္ေတြထဲမွာ ေပါင္းစပ္ႏိုင္မယ့္နည္းလမ္းေတြကို ရွာၾကံဖို႕ေျပာခ်င္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အႀကိဳက္ကိုေလ့လာၿပီး သူတို႕ရဲ႕လက္ေတြ႕ဘ၀နဲ႕ စာသင္ၾကားပို႕ခ်မႈေတြကိုေပါင္းစပ္ဖို႕ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈျပဳတာကို သူတို႕ျမင္ေတြ႕ လာေလေလ ကိုယ့္အေနနဲ႕ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္လာေလေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၀။ ေက်ာင္းသားေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာႏိုင္ၾကပါတယ္။

အေကာင္းဆံုးေသာဆရာေတြဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြကို စိတ္ရွည္ၾကၿပီး၊ သူတို႕ေတြ စိတ္ဖိစီးေနတ့ဲအခါ ဒါမွမဟုတ္ စာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ျပသနာေတြရွိေနတဲ့အခါ နားလည္ေပးႏိုင္ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ စာျပန္လုပ္လာႏိုင္ေအာင္ လိုအပ္တာမွန္သမွ်ကို ကူညီေပးၾကျပီး၊ လူတိုင္းမွာ စိတ္မၾကည္တ့ဲရက္ေတြရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း သိၾကပါတယ္။

တကယ္လို႕ ကိုယ့္အေနနဲ႕ Teaching Career မွာ ေနာက္တစ္ဆင့္ထပ္တက္ဖို႕ စဥ္းစားေနတယ္ဆိုရင္ တျခားေအာင္ျမင္ေနတ့ဲဆရာေတြရဲ႕ တမူထူးျခားကြဲျပားတ့ဲ အေလ့အက်င့္ေတြကေန အမ်ားႀကီးအတုယူႏိုင္ပါတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြကို ဒီထက္ပိုၿပီး လက္လွမ္းအကူအညီေပးႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးပမ္းရမယ့္အရာေတြကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အေတာ္ခက္ခဲႏိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္ တစ္ေန႕ေန႕တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ ဒီအရည္အေသြးေတြကိုပိုင္ႏိုင္မႈ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။

မိမိတို႔ တက္ေရာက္လုိသည့္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကို ရွာေဖြလိုပါက ဒီ Link မွာရွာေဖြႏိုင္ပါသည္။

ပညာေရးလမ္းညႊန္website တြင္ ပါ၀င္ေသာသင္တန္းမ်ား ေက်ာင္းမ်ား၊ Scholarship၊ Knowledgeမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ၀င္ေရာက္ရွာေဖြ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။

Source: TeachHub

Tips Read 3763 times