၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်သည် ပညာရေးကဏ္ဍအတွက် စိတ်လှုပ်ရှားဖွယ်ကောင်းသော အပြောင်းအလဲများနှင့် တိုးတက်မှုများကို ဖြစ်စေခဲ့ သည့် နှစ်ဆိုလည်း မမှားပါဘူး။ ကမ္ဘာ့ကပ်ရောဂါ ကိုရိုနာဗိုင်းရပ််စ်၏ ရိုက်ခတ်မှုသည် ပညာရေးအခန်းကဏ္ဍကိုလည်း အတော််အတန်ပင် ထိခိုက်နစ်နာစေခဲ့ပါသည်။ ထိုကြောင့် သမာရိုးကျ အခန်းတွင်းစာသင်ခြင်းမှ အွန်လိုင်းဖြင့် သင်ယူခြင်းကို ယခင်ကထက် အလေးထားဆောင်ရွက်လာကြသည်ကိုလည်း တွေ့မြင်နိုင်ပါသည်။ ယခုအချိန်တွင် စာသင်ခန်းအတွင်းမှာသာမက စာသင်ခန်းပြင်ပ အတွက်သာ သင်ကြားမှု ပုံစံများကို ပြောင်းလဲရန် ရည်ရွယ်သည့် သင်ကြားရေး ကိရိယာများ လည်း များစွာရှိလာပြီ ဖြစ်ပါသည်။ ဥပမာ- Duolingo၊ Khan Academy၊ Photomath၊ Warso Learn၊ ConceptX တို့ဖြစ်ကြပါသည်။
တစ်မူထူးခြားသော ဆန်းသစ်တီထွင်မှုများသည် ပညာရေးတွင် ပိုမိုခေတ်မီတိုးတက်စေရန် အထောက်အကူ ဖြစ်စေပါသည်။
လာမည့် အနာဂတ်ပညာရေးကို ကောင်းမွန်ပေးပြီး ကျောင်းသားများ၊ ဆရာများ နှင့် မိဘများအတွက် အကျိုးဖြစ်စေမည့် အချက် (၈) ချက်ကို ဖော်ပြပေးလိုက်ရပါတယ်။
၁။ Augmented Reality နှင့် လေ့ကျင့်ပေးပါ။
Augmented Reality ဆိုသည်မှာ နည်းပညာရပ်တစ်ခု ဖြစ်ပြီး ကွန်ပြူတာဖြင့် ပြုလုပ်ထားသော ပုံရိပ်တစ်ခုကို ကြည့်ရှုသူ အမြင်တွင် လက်တွေ့ အမြင်တွင် မြင်နေရသကဲ့သို့ ထောက်ပံ့ပေးထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ ထိုနည်းပညာသည် ကလေးများ၏ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ လှုပ်ရှားမှုများကို ဖြစ်ပေါ်စေပြီး သင်ကြားရေးသင်ခန်းများတွင် ပိုမိုပျော်ရွှင်လာကြမည်ဖြစ်ပါသည်။ AR ကိရိယာများသည် အရာဝတ္ထုများကို ဆုပ်ကိုင်နိုင်ခြင်းမရှိနိုင်ဘဲ သုံးဖက်မြင် 3D ပုံစံများကဲ့သို့ ပြောင်းလဲစေပါသည်။ ကျောင်းသားများသည် ယခုပရောဂျက်များနှင့် အပြန်အလှန်ဆက်သွယ်လာနိုင်ပြီး သူတို့၏ ဦးနှောက်အတွင်းရှိ လှုပ်ရှားမှု ဆင်ဆာ များကို ပိုမို အလုပ်လုပ် လာနိုင်စေမည် ဖြစ်သည်။ ဒါဟာ ကျောင်းသားများအတွက် စိတ်လှုပ်ရှားမှု အပြည့်အဝ ပေးနိုင်ပြီး ၎င်းအတွေ့အကြုံများကို စွဲမြဲစွာ မှတ်မိနေမည့် အတွေ့အကြုံများလည်း ရရှိမည်ဖြစ်ပါသည်။
၂။ Artificial Intelligence မှတစ်ဆင့်သင်ယူပါ။
Artificial Intelligence ဉာဏ်ရည်တု ဆိုသည်မှာ သီအိုရီ တစ်ခု ဖြစ်ပြီး လူသားတစ်ဦး၏ အသိဉာဏ်၊ အမြင်အာရုံ များအလိုက် စကားပြောဆိုနိင်ခြင်း၊ ဆုံးဖြတ်ချက် ချနိုင်သည့် အပြင် ဘာသာစကားများကိုလည်း ဘာသာပြန်နိုင်သည့် ကွန်ပြူတာစနစ်၏ တိုးတက်မှု တစ်ရပ်ဖြစ်ပါသည်။ ဆရာများက စာသင်ကြားရာတွင် ကျောင်းသားများအတွက် လွယ်ကူအဆင်ပြေစေပြီး စိတ်အား တက်ကြွစေလျှင် AI သည် လေ့ကျင့်ရေး နှင့် စွမ်းရည်မြှင့်တင် ရေးအတွက် ကိုယ်ပိုင်ဖန်တီးနိုင်သည့် နည်းပြတစ်ယောက်ဖြစ်နိုင်ပါသည်။ ဉာဏ်ရည် မြှင့်တင်ထားသော ကျူရှင်စနစ်များနှင့် ဒီဂျစ်တယ်နည်း ဖြင့် သင်ကြားရေး ပတ်ဝန်းကျင် များ သည် ဆရာများအတွက် အချို့ အချိန်ယူဆောင်ရွက်ရသော တာဝန်အချို့ အတွက် လွယ်ကူ သက်သာစေပါသည်။
၃။ အချက်အလက် ဒေတာများ၏ အဓိပ္ပာယ် ပြန်ဆိုချက်များ
သင်္ချာဘာသာရပ်သည် အရေးပါသော စာတတ်မြောက်မှု သုံးခုအနက် တစ်ခု အဖြစ်သတ်မှတ်ထားသော်လည်း မဝေးတော့သည့် အနာဂတ်တွင် သင်္ချာဘာသာရပ်၏ လက်ဖြင့် ချတွက်ရသည့် အစိတ်အပိုင်းသည် အရေးမပါဖြစ်သွားတော့မည် ဖြစ်သည်။ အဘယ်ကြောင့် ဆိုသော် အနှေးနှင့် အမြန် ပင် ကွန်ပျူတာများသည်စာရင်းအင်းဆိုင်ရာခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာခြင်း၊ အချက်အလက်များကိုခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာခြင်းနှင့်ဖော်ပြခြင်းနှင့်အနာဂတ်ခေတ်ရေစီးကြောင်းကို အလွယ်တကူ ခန့်မှန်းလာနိုင်တော့မည်ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် ဒေတာအချက်အလက်များ စနစ်တကျ သိမ်းဆည်းခြင်းသည် အနောဂတ်ပညာရေး၏ အရေးပါသော သင်ရိုးညွှန်းတမ်း တစ်ခု အပါအဝင် ဖြစ်လာတော့မည် ဖြစ်သည်။
၄။ ကျောင်းသားပိုင်ဆိုင်မှု
ကျောင်းသားများသည်သူတို့၏သင်ရိုးညွှန်းတမ်းများကိုပိုမိုဖွံ့ဖြိုးစေရန်နှင့်ပိုမိုပါ၀င်ပတ်သက်လိမ့်မည်ဟုမျှော်လင့်ရသည်။ လူငယ်များနှင့် ပညာရှင် နှစ်ဦးစလုံးပါဝင်သော သင်ရိုးညွှန်းတမ်းသာ လျှင် ခေတ်မီ ပြီးအသုံးဝင် သည့် ခေတ်ပြိုင် သင်ရိုးညွှန်းတမ်း တစ်ရပ်ဖြစ်လာမည် ဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့် ပြည့်စုံသောလေ့လာမှုအစီအစဉ်များဖွံ့ဖြိုးရန်အတွက်ကျောင်းသားများ၏ကြာရှည်ခံမှုနှင့်အကြောင်းအရာများ၏အရေးပါသောအချက်အလက်များသည်အရေးကြီးပေသည်။
၅။ Blended Learning - ရောနှောသင်ယူမှု
Blended Learning ဆိုသည်မှာ ကျောင်းသားများသည် အီလက်ထရောနစ် ပစ္စည်းများ နှင့် အွန်လိုင်း မီဒီယာများ မှ တစ်ဆင့် သင်ကြားရသည့် အွန်လိုင်းသင်ကြားခြင်း နှင့် တစ်ဦးနှင့် တစ်ဦးမျက်နှာချင်းဆိုင် စာသင်ခန်းတွင်း သင်ကြားခြင်းကို တစ်လှည့်စီ သင်ကြားရသည့် ပညာရေးပုံစံ တစ်ခု ဖြစ်ပါသည်။ ရောနှောသင်ယူခြင်းသည် စာသင်ခန်းထဲတွင်ကာတွန်းအက်ပလီကေးရှင်းများနှင့်ခေတ်မီစက်ကိရိယာများကိုသုံးခြင်းဖြင့် နည်းပညာကျွမ်းကျင်သောကျောင်းသားများ၏စိတ် ၀င်စားမှုကိုလှုံ့ဆော်ရန် အတွက် အထောက်အကူ ဖြစ်စေပါသည်။ ရောနှောထားသောသင်ကြားမှုသည် ကွဲပြားသောအချိန်ဇယားများကို ချိန်ညှိစေနိုင်ပြီး နေရာအသီးသီးမှ ကျောင်းသားများအတွက် ပိုပြီး လိုက်လျော ညီထွေဖြစ်စေပါသည်။
၆။ Hybrid Homeschooling
Homeschooling ဆိုသည်မှာ ကလေးများမှ ကျောင်းတွင် ဆရာများမှ သင်ကြားခြင်း မဟုတ်ဘဲ အိမ်တွင် မိဘများ ကိုယ်တိုင် သင်ကြားပေး ကြသော ပညာရေး စနစ်တစ်ခု ဖြစ်သည်။ ထိုကလေးများသည် မိဘများ မသင်ကြားနိုင်သည့် သီးခြားဘာသာရပ်များအတွက် ကိုယ်ပိုင် လမ်းညွှန် သင်ကြားရေးစင်တာများတွင် သွားရောက် သင်ကြားနိုင်သည်။ ထိုသို့သွားရောက် သင်ကြားခြင်းသည် စာအုပ်များသာ အဓိကထား သင်ကြားနေရသည့် အိမ်တွင် စာသင်ရသော ကလေးများအတွက် ပြင်ပ ကျောင်းသားများနှင့် ကွာဟချက်ကို အနည်းလျော့ချနိုင်မည်ဖြစ်သည်။
၇။ ဆရာများ၏ အခန်းကဏ္ဍများ ပြောင်းလဲခြင်း
၂၁ ရာစုမှ ဆရာများ၏ အခန်းကဏ္ဍများမှာ အချက်အလက်များကိုသာသင်ကြားပေးရန် မဟုတ်တော့ဘဲ ကျောင်းသားများ ကောင်းမွန်စွာ ပြုမူ တွေးခေါ်တတ်စေရန် အတွက်လည်း ပြုစုပျိုးထောင်ပေးရမည် ဖြစ်သည်။ ၎င်းသည်ကျောင်းသားတစ် ဦး ချင်းစီ၏တစ် ဦး ချင်းသင်တန်းနည်းပြခြင်းအစားကျောင်းသားဗဟိုပြုချဉ်းကပ်မှု၏အဓိက အကြောင်းအရာဖြစ်ပါသည်။
၈။ ကိုယ်ချင်းစာတရားကို ပြုစုပျိုးထောင်ပေးခြင်း
ကိုယ်ချင်းစာတရားသည် ကျောင်းသားဘဝတွင် မဖြစ်မနေ ပြုစုပျိုးထောင်ပေးသင့်ပါသည်။ ကျောင်းသားများသည် လတစ်ဦးနှင့် တစ်ဦး မတူကွဲပြားခြားနားမှုများကို တန်ဖိုးထားလေးစားသင့်ကြောင်းကို သင်ကြားပေးဖို့ လိုအပ်သည်။
ထို့ကြောင့် အနာဂတ်ပညာရေးသည် ပိုမိုကောင်းမွန်သော အနာဂတ်ကို ပုံဖော်ရန်အတွက် စိတ်ဝင်စားဖွယ်ကောင်းသော ဆန်းသစ်တီထွင်မှုများဖြင့် ပြည့်နှက် နေပေသည်။
By Myanmar Education Guide - EDGE