ကမၻာ့ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အေထာက္အကူျပဳအစီအစဥ္မ်ား ထိေရာက္မႈ ရွိ၊ မရွိ စစ္တမ္းေကာက္မည္

ကမၻာ့ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အေထာက္အကူျပဳအစီအစဥ္မ်ား ထိေရာက္မႈ ရွိ၊ မရွိ စစ္တမ္းေကာက္မည္

ကမၻာ့ဘဏ္ႏွင့္ မိတ္ဖက္အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၏ ေခ်းေငြျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေထာက္အကူျပဳ အစီအစဥ္မ်ားထိေရာက္မႈ ရွိ၊ မရွိ ကမၻာ့ဘဏ္က စစ္တမ္းေကာက္ယူမည္ဟု အ ေျခခံပညာဦးစီးဌာန တာ၀န္ခံ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးကိုေလး ၀င္းက ေျပာသည္။

ေက်ာင္းဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ရန္ပုံေငြေပးျခင္း၊ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေပးျခင္းႏွင့္ မူလတန္းေအာက္အဆင့္ကေလးမ်ား ၏ စာဖတ္စြမ္းရည္ႏွင့္ သခ်ၤာစြမ္း ရည္ဆန္းစစ္ျခင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမ အရည္အေသြးျမႇင့္တင္သည့္ Teacher Mentoring and School Cluster Support အစီအစဥ္မ်ားကို ကမၻာ့ဘဏ္ေခ်းေငြ ျဖင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ၂၀၁၄-၁၅ ပညာသင္ႏွစ္ကစတင္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။

ထုိအစီအစဥ္မ်ား ထိေရာက္ မႈရွိ၊ မရွိ ႏုိင္ငံတစ္၀န္းရွိ အ ေျခခံပညာေက်ာင္း ၂၀၉ ေက်ာင္းတြင္ ကမၻာ့ဘဏ္မွ တာ၀န္ေပး ထားသည့္ အရာရွိမ်ားက ကြင္း ဆင္းစစ္တမ္း ေကာက္ယူမည္ ျဖစ္သည္။

‘‘အရင္တုန္းက ဒီလို Surveyမလုပ္ေပမယ့္ အခုလုပ္မယ္။ အဲဒီ SIF (ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ မႈရန္ပုံေငြ)ေတြကို ထိထိေရာက္ ေရာက္ သုံးေစခ်င္လုိ႔ပါ’’ဟု ဦးကို ေလး၀င္းက ေျပာသည္။

တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ တစ္ခုလွ်င္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုမွ ငါးခု အထိ သတ္မွတ္ၿပီး ထိုၿမိဳ႕နယ္အ တြင္းရွိ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ကြင္းဆင္း ေကာက္ယူမည္ျဖစ္သည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ပူတာ အုိ၊ ကယားျပည္နယ္တြင္ ရွား ေတာ၊ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ မင္း တပ္၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ကန္႔ဘလူ၊ နန္းယြန္း၊ ပင္လည္ ဘူး၊ တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီး တြင္ ေရျဖဴ၊ ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီး တြင္ ေရတာရွည္၊ မေကြးတုိင္း ေသႀကီးတြင္ နတ္ေမာက္၊ မႏၲေလးတုိ္င္းေဒသႀကီးတြင္ ျမစ္သာ၊  ငါန္းဇြန္၊ စဥ့္ကူး၊ ၀မ္းတြင္း၊ ရမည္းသင္း၊ မြန္ျပည္နယ္တြင္ သံျဖဴဇရပ္၊ ေရး၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ တြင္ သံတဲြ၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသ ႀကီးတြင္ ေမွာ္ဘီ၊ ခရမ္း၊ တုိက္ႀကီး၊ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ ပင္းတယ၊တန္႔ယန္း၊ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသ ႀကီးတြင္ ေက်ာင္းကုန္း၊ လပြတၱာ၊ငပုေတာ၊ သာေပါင္းၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌  ေကာက္ယူရန္ သတ္မွတ္ထား သည္။

‘‘ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ ရန္ပုံေငြ က သုံးစဲြတာကအစ ခြင့္ျပဳတဲ့ ေခါင္းစဥ္အလုိက္ပဲ သုံးရတယ္။ သုံးစဲြပုံကိုလည္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေတြကို ႏွစ္တုိင္းသင္တန္းႀကိဳေပး တယ္။ အခုလို Survey ေကာက္ တာေတာ့ ပထမဆုံးပဲ’’ဟု ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးမွ အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ရန္ပုံေငြအေနျဖင့္ မူလတန္း၊ မူလတန္းေက်ာင္းခဲြ၊ အလယ္ တန္း၊ အလယ္တန္းေက်ာင္းခဲြမ်ား ကို ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ ေပၚမူတည္ကာ က်ပ္ေလးသိန္းမွ ၄၂ သိန္း၊ အထက္တန္းႏွင့္ အ ထက္တန္းေက်ာင္းခဲြမ်ားအတြက္ တစ္ေက်ာင္းလွ်င္ က်ပ္ငါးသိန္း အျပင္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ငါးေထာင္ႏႈန္း ေက်ာင္း သားအေရအတြက္ေပၚ မူတည္ ကာ ေထာက္ပံ့သည္။

ကမၻာ့ဘဏ္မွ (အတုိးမဲ့)ေခ်းေငြ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၈၀၊ Aus-AID Muti-Donor Trust Fund (MDTF) မွ ကန္ေဒၚလာသန္း ၂၀ ျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားသို႔ ၂၀၁၄-၁၅ ပညာသင္ႏွစ္က ေက်ာင္း ေထာက္ပံ့ေၾကးအျဖစ္ စတင္ေပး အပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၆-၁၇ ပညာသင္ ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ရန္ပုံေငြဟု အမည္ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

အေျခခံပညာ အရည္အ ေသြး ပိုမိုျမင့္မားလာေစရန္၊ ျပည္သူလူထုထံမွ ထည့္၀င္ေနရသည့္ ေထာက္ပံ့ေငြပမာဏေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ ေစရန္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ အရည္အေသြးမီသင္ၾကား သင္ယူမႈ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ရည္ရြယ္ကာ ယင္းအစီအစဥ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေၾကညာထားသည္။

Source: 7 days new

News Read 1477 times