ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ေတာ့ နည္းသြားတယ္။ အရင္ကလို အမွတ္ဘယ္ေလာက္ တစ္မွတ္၊ ႏွစ္မွတ္ေလး က အစ ၿပိဳင္တာေတြ၊ မိဘေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္လုပ္တာမ်ိဳး သိပ္မရွိ ေတာ့ဘူး။
ဒီစနစ္က ပညာေရး ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ထူးထူးျခား ျခားတုံ႔ျပန္မႈ မရွိေပမယ့္ အမွတ္ အလိုက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ လုပ္တဲ႔ ဖိအားေတြ နည္းသြားေစပါတယ္။
စာေမးပြဲအမွတ္ အတိအက် သိလုိေသာ ေက်ာင္းသားမိဘအ ခ်ဳိ႕ရွိေနသကဲ့သုိ႔ အမွတ္သိခြင့္ရရန္ ေတာင္းဆုိမႈအခ်ဳိ႕ ရွိေသာ္လည္း လွဴိ႕၀ွက္ထားခဲ့ေၾကာင္း၊ အမွတ္ေပးမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ မွားယြင္းမႈအခ်ဳိ႕ကုိ ယခင္က ေျဖရွင္း ခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါ ယင္းအေျခအေနမ်ဳိး မရွိေတာ့ပါဘူး။
ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအၾကား အမွတ္အနည္း၊ အမ်ား ၿပဳိင္ဆုိင္မႈ ျပင္းထန္ေနေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ကစတင္၍ စာေမးပြဲမ်ားတြင္ အမွတ္ ၈၀ ႏွင့္ အထက္ ကုိ ေအအဆင့္၊ အမွတ္ ၆၀ မွ ၇၉ မွတ္အထိ ဘီအဆင့္၊ အမွတ္ ၄၀ မွ ၅၉ မွတ္အထိ စီ အဆင့္ႏွင့္ အမွတ္ ၄၀ ေအာက္ကုိ ဒီအဆင့္ သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
အားနည္းခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္က်တဲ့ ဘာသာရပ္မွာ ဘယ္ေနရာမွားၿပီး က်တယ္၊ အမွတ္ဘယ္ေလာက္ နည္းတယ္ မသိရတာပဲ။
ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈရွိရင္ ပိုေကာင္းတာ မွန္ေပမယ့္ အလြန္ အကၽြံ ၿပိဳင္ဆိုင္တာနဲ႔ မိဘေတြရဲ႕ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈဖိအားေတြပါလာရင္ ေတာ့ ဖိအားျဖစ္ၿပီး မေကာင္းဘူး ေပါ့။
ဒီစနစ္က ႏိုင္ငံတကာမွာ လည္း က်င့္သုံးတဲ့စနစ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပညာေရးစနစ္မွာ ေက်ာင္း သားေတြတင္မကဘူး မိဘေတြပါ စနစ္ရဲ႕ သားေကာင္ေတြ ျဖစ္ကုန္ ပါတယ္။
စနစ္ ေကာင္းသြားၿပီ ဆိုရင္ မိဘေတြပါ နားလည္ၿပီး ေျပာင္းလဲသြားမယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
မိဘ ေတြကေတာ့ သားသမီးကို ေကာင္း ေစခ်င္တာ ျဖစ္ေစခ်င္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမႈစနစ္ထဲမွာ အ ဆင့္(၁) ရတဲ့ လူေတြႀကီးပဲ ဖြဲ႕စည္း ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ အားလုံး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမယ့္အရာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံပညာ သင္ယူေန ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားက အမွတ္ေပးစနစ္ျဖင့္ စာေမးပြဲရလဒ္ထုတ္ ျပန္ေနသည့္ အစား အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္ စာေမးပြဲရလဒ္ထုတ္ျပန္မႈကုိ ပုိမုိႏွစ္သက္သေဘာက် ေနပါတယ္။
ဒီ Grade စနစ္ကုိ သုံးတဲ့အတြက္ ကေလးေတြ က သေဘာက်တယ္။
အရင္ အမွတ္စနစ္နဲ႕ ေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကေလးေတြ ထက္ မိဘေတြကပုိၿပီး ၿပိဳင္ၾက တဲ့သေဘာျဖစ္တယ္။
ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အရည္ အခ်င္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အေသး စိတ္မသိရေသာေၾကာင့္ အမွတ္ ျဖင့္ စာေမးပြဲရလဒ္ ထုတ္ျပန္ေသာ စနစ္ေျပာင္းလဲမႈအေပၚ သေဘာမ ေတြ႕ေသာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား လည္း ရွိေနသည္။
စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာ က စၿပီး ေျပာင္းတာမွာ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြက သေဘာ က်တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔အေပၚမွာ ဖိအားပုိၿပီး နည္း သြားတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အမွတ္ေလး သုံး၊ ေလး မွတ္ကြာတာနဲ႔ကုိ ၿပဳိင္ေနရတဲ့ ဖိအားေတြ နည္းသြားတယ္။
အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာေမးပြဲရလဒ္ထုတ္ျပန္ေသာ စနစ္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ႀကဳိဆုိေသာ္ လည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လူမႈ ဘ၀ျမင့္မားေရး၊ အရည္အခ်င္း ျမႇင့္တင္ေရး၊ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ အခ်ဳိးႀကီးမားမႈ ေလ်ာ့နည္းေစေရး၊ က်ဴရွင္စနစ္ႀကီးထြားေနမႈ ေလ်ာ့က်ေစေရး စသည့္ အ ေျပာင္းအလဲမ်ားလည္း လုိအပ္ေန ေၾကာင္း ပညာေရးေလ့လာသူမ်ား က ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသည္။
Source: 7 day daily