**Unicode**
၁။ To Do List
Time Management ကောင်းကောင်းတစ်ခုအတွက် အဓိကအကျဆုံးကတော့ Thing To Do List ပြုစုခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ကျောင်းသားတွေဟာ မိမိပြုလုပ်ရမည့်အရာတွေကို အစဉ်လိုက် ချရေးထားခြင်းဖြင့် လျင်လျင်မြန်မြန်လုပ်ဆောင်နိုင်ရုံသာမက အရေးမကြီးသော လုပ်ငန်းဆောင်တာများကို ခဏချန်ထားပြီး အရေးကြီးသော လုပ်ငန်းဆောင်တာများကို ဦးစားပေးဆောင်ရွက်နိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။
၂။ စိတ်အပန်းဖြေရန်အချိန်ထားရှိခြင်း
ကျောင်းသားတစ်ယောက်ဟာ စာချည်းပဲ ဆက်တိုက်လုပ်လို့မရပါဘူး။ စာနှင့် ဘဝအတွက် စိတ်အပန်းဖြေခြင်းမျှတဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ တစ်ရက်မှာ အနည်းဆုံး တစ်နာရီခန့် အပန်းဖြေရန် အချိန်ထားရှိရပါမယ်။ သူငယ်ချင်းများနှင့် တွေ့ဆုံခြင်း၊ အားကစားလုပ်ခြင်း၊ Social Media သုံးခြင်း များဖြင့် အပန်းဖြေနိုင်ပါတယ်။
၃။ စိတ်အာရုံလွင့်စေမည့်အရာများမှ ဝေးဝေးရှောင်ခြင်း
ကျောင်းသားများ စာကြည့်နေစဉ်အတွင်း စိတ်အာ ရုံလွင့်ပြားတာမျိုး ခဏခဏ ကြုံရတတ်ပါတယ်။ စိတ်အာရုံလွင့်ပြားပြီး အချိန်များ သတိမထားမိခင်အတွင်း အများအပြားကုန်တတ်ပါတယ်။ ဥပမာအားဖြင့် စာကြည့်နေရင်း အမှတ်တမဲ့ ဖုန်းကိုကိုင်ပြီး facebook ကြည့်မိတတ်ကြပါတယ်။ ထိုသို့ မဖြစ်ရလေအောင် စိတ်လွင့်စေမည့် ပစ္စည်းများကို စာလုပ်နေချိန်အတွင်း အဝေးမှာထားရန် လိုအပ်ပါတယ်။
၄။ စာလေ့လာခြင်းကို အလေ့အကျင့်အဖြစ်ပြောင်းလဲခြင်း
လူတွေဟာ အလေ့အကျင့်အကောင်း (သို့) အဆိုးကို ရသည်နှင့်တစ်ပြိုင်နက် ပြင်ရန် ခက်ခဲပါတယ်။ စာလေ့လာခြင်းကိုလည်း အလေ့အကျင့်တစ်ခုအနေနှင့် ပြောင်းလဲနိုင်ပါတယ်။ ကျောင်းသားများက တစ်နေ့အတွင်း စာလေ့လာချိန်ကို သတ်မှတ်ထားပြီး နေ့စဉ်မပျက်မကွက် လုပ်ဆောင်ပါက အလေ့အကျင့်ကောင်းတစ်ခုအဖြစ် ရရှိလာနိုင်ပါတယ်။
၅။ မိမိ၏ Time Management Plan အား ပြန်စမ်းစစ်ခြင်း
Time Management Plan ဆွဲပြီးပြီဆိုပါကလည်း ကျောင်းသားများအနေနှင့် အဆက်မပြတ် ပြန်လေ့လာနေရန် လိုအပ်ပါတယ်။ ထိုသို့ လေ့လာခြင်းဖြင့် မိမိ၏လိုအပ်ချက်များကို ပြုပြင်နိုင်ရုံသာမက Time Management Plan ၏ အကျိုးသက်ရောက်မှုများကိုပါ တွေ့ရှိနိုင်ပါတယ်။
ကျောင်းသားများ ထူးချွန်နိုင်ကြပါစေ။
**Zawgyi**
၁။ To Do List
Time Management ေကာင္းေကာင္းတစ္ခုအတြက္ အဓိကအက်ဆံုးကေတာ့ Thing To Do List ျပဳစုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ မိမိျပဳလုပ္ရမည့္အရာေတြကို အစဥ္လိုက္ ခ်ေရးထားျခင္းျဖင့္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္႐ံုသာမက အေရးမႀကီးေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို ခဏခ်န္ထားၿပီး အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
၂။ စိတ္အပန္းေျဖရန္အခ်ိန္ထားရွိျခင္း
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ စာခ်ည္းပဲ ဆက္တိုက္လုပ္လုိ႔မရပါဘူး။ စာႏွင့္ ဘ၀အတြက္ စိတ္အပန္းေျဖျခင္းမွ်တဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ရက္မွာ အနည္းဆံုး တစ္နာရီခန္႔ အပန္းေျဖရန္ အခ်ိန္ထားရွိရပါမယ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ အားကစားလုပ္ျခင္း၊ Social Media သံုးျခင္း မ်ားျဖင့္ အပန္းေျဖႏိုင္ပါတယ္။
၃။ စိတ္အာ႐ံုလြင့္ေစမည့္အရာမ်ားမွ ေ၀းေ၀းေရွာင္ျခင္း
ေက်ာင္းသားမ်ား စာၾကည့္ေနစဥ္အတြင္း စိတ္အာ ႐ံုလြင့္ျပားတာမ်ဳိး ခဏခဏ ႀကံဳရတတ္ပါတယ္။ စိတ္အာ႐ံုလြင့္ျပားၿပီး အခ်ိန္မ်ား သတိမထားမိခင္အတြင္း အမ်ားအျပားကုန္တတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ စာၾကည့္ေနရင္း အမွတ္တမဲ့ ဖုန္းကိုကိုင္ၿပီး facebook ၾကည့္မိတတ္ၾကပါတယ္။ ထိုသို႔ မျဖစ္ရေလေအာင္ စိတ္လြင့္ေစမည့္ ပစၥည္းမ်ားကို စာလုပ္ေနခ်ိန္အတြင္း အေ၀းမွာထားရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
၄။ စာေလ့လာျခင္းကို အေလ့အက်င့္အျဖစ္ေျပာင္းလဲျခင္း
လူေတြဟာ အေလ့အက်င့္အေကာင္း (သို႔) အဆိုးကို ရသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပင္ရန္ ခက္ခဲပါတယ္။ စာေလ့လာျခင္းကိုလည္း အေလ့အက်င့္တစ္ခုအေနႏွင့္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက တစ္ေန႔အတြင္း စာေလ့လာခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ထားၿပီး ေန႔စဥ္မပ်က္မကြက္ လုပ္ေဆာင္ပါက အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ ရရွိလာႏိုင္ပါတယ္။
၅။ မိမိ၏ Time Management Plan အား ျပန္စမ္းစစ္ျခင္း
Time Management Plan ဆြဲၿပီးၿပီဆိုပါကလည္း ေက်ာင္းသားမ်ားအေနႏွင့္ အဆက္မျပတ္ ျပန္ေလ့လာေနရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ထိုသို႔ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ မိမိ၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ႏိုင္႐ံုသာမက Time Management Plan ၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ားကိုပါ ေတြ႕ရွိႏုိင္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားမ်ား ထူးခၽြန္ႏိုင္ၾကပါေစ။