စာစီစာကုံးတြင္ အဓိက ပါ၀င္ရမည့္ အဂၤါရပ္မ်ား

စာစီစာကုံးတြင္ အဓိက ပါ၀င္ရမည့္  အဂၤါရပ္မ်ား

စာစီစာကုံး ​ေရးရာမွာ အၾကမ္​းအားျဖင္​့ ခြဲႏိုင္​တဲ့ (၃) ပိုင္​း က​ေတာ့ အစ(နိဒါန္​း)၊ အလယ္​ (စာကိုယ္​) နဲ႔ အဆုံး(နိဂုံး) ျဖစ္​ပါတယ္​။

အစမွာ ​ေပးထားတဲ့ ​ေခါင္​းစဥ္​ကို ႐ွင္​းျပရမယ္​။ တစ္​နည္​း ​ေခါင္​းစဥ္​ကို အဓိပၸါယ္​ဖြင္​့ဆို​ေပးရမယ္​။

အလယ္​မွာ အထက္​က ဖြင္​့ဆိုခ်က္​နဲ႔ ပတ္​သက္​ၿပီး အ​ေထာက္​အထားမ်ားနဲ႔တကြ တင္​ျပရပါမယ္​။ လိုအပ္​သလို ခ်ဲ႕ထြင္​​ေရးသားရပါမယ္​။

အဆုံးမွာ​ေတာ့ ​ေခါင္​းစဥ္​ နဲ႔ မိမိ႐ွင္​းလင္​းခဲ့မႈမ်ားအရ မည္​သို႔ျဖစ္​သင္​့တယ္​ဆိုတဲ့ ထင္​ျမင္​ယူဆခ်က္​ မွတ္​ခ်က္​၊ ​ေကာက္​ခ်က္​​ဆြဲ ​ေရးသား​ေပးရပါမယ္​။

စာစီစာကုံးကို အႏုစိတ္​အားျဖင္​့ (၅) ပိုင္​း ခြဲျခား​ေရးသားႏိုင္​ပါတယ္​။

(၁) ပဋိညာဥ္(နိဒါန္​း)

​ေခါင္​းစဥ္​ကို စတင္​ဖြင္​့ဆို​ေရးသားရမယ္​။ ဝါက် တစ္​​ေၾကာင္​းတည္​း ျဖစ္​ႏိုင္​သလို စာတစ္​ပိုဒ္​တည္​းလည္​း ျဖစ္​ႏိုင္​တယ္​။

အ​ေၾကာင္​းအရာ​ေပၚ မူတည္​ၿပီး စာပိုဒ္​ အနည္​းအမ်ား ကြဲျပားႏိုင္​​ေပမယ္​့ စာတစ္​ပိုဒ္​တည္​းနဲ႔ ျပည္​့စုံ​ေအာင္​ ပဋိညာဥ္​ခံျခင္​းသာ အ​ေကာင္​းဆုံး ျဖစ္​တယ္​။

(၂) ဟိတ္​ (အ​ေၾကာင္​းျပစကား)

ပဋိညာဥ္တစ္​နည္​း နိဒါန္​းကို ခ်ဲ့ထြင္​ ​ေရးရမယ္​။ အ​ေၾကာင္​းျပခ်က္​​ေတြ ​ေပးရမယ္​။  ဝါက်တစ္​​ေၾကာင္​း၊ စာတစ္​ပိုဒ္​နဲ႔ မလုံ​ေလာက္​ႏိုင္​ဘူး။ ႏွစ္​ပိုဒ္​ သုံးပိုဒ္​လည္​း ျဖစ္​ႏိုင္​တယ္​။

(၃) ဥပမာ (နိႈင္​းယွဥ္​ခ်က္​)

ပုံနိႈင္​း ​ေရးသားျပရမယ္​။ ​ေလာကမွာ အမွန္​ ျဖစ္​ခဲ့ဖူးတဲ့ သာဓက မ​ေရးရဘူး။ သ​ေဘာတူတာသာ ျပရမယ္​။

​ေရႊနဲ႔ မွန္​ကန္​ျခင္​းကို ဥပမာ​ေပးရင္​ ​ေရႊကို ​​ေရမွာ ႏွစ္​လည္​း အ​ေရာင္​မ​ေျပာင္​း။ အ​ေလးခ်ိန္​လည္​း ​ေလ်ာ့ပါးျခင္​း မရိွ။ ပိုၿပီး ​ေျပာင္​လက္​ဖြယ္​သာ အ​ေၾကာင္​းရိွ။ မီးထဲ ပစ္​လည္​း ထို႔အတူ။

မွန္​ကန္​ျခင္​းသည္​လည္​း ​ေဘးဒုကၡႀကံဳ​ေစကာမူ အမွားသို႔ မ​ေျပာင္​း။ အခ်ိန္​ကာလ ​ေျပာင္​းလည္​း အမွား ျဖစ္​မသြား။ မွန္​ၿမဲ မွန္​​ေနမည္​သာ ျဖစ္​။

ထို႔​ေၾကာင္​့ ​ေရႊ ႏွင္​့ မွန္​ကန္​ျခင္​းသည္​ သ​ေဘာခ်င္​းတူ​ေသာ​ေၾကာင္​့ နိႈင္​းယွဥ္​ျပႏိုင္​ပုံ။

(၄) ဥဒါဟ႐ုဏ္​ (နမူနာ သာဓက)

​ေလာကတြင္​ အမွန္​ျဖစ္​ခဲ့​ေသာ သာဓကမ်ား တင္​ျပ​ေရးသားရန္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။ စာ​ေပ နဲ႔ စပ္​လ်ဥ္​းတဲ့ ​ေခါင္​းစဥ္​ဆိုရင္​လည္​း စာ​ေပ လိုက္​စားလို႔ ရတဲ့ ​ေကာင္​းက်ိဳး​ေတြ ​ေရးျပရမွာမ်ိဳး။

ဝန္​ဇင္​း မင္​းရာဇာ အ​ေၾကာင္​း​မ်ိဳး​ေပါ့။ ဇြဲ ဆိုရင္​လည္​း မဟာဇနက အ​ေၾကာင္​းမ်ိဳး​ေပါ့။  ျမန္​မာ့သမိုင္​း ကမၻာ့သမိုင္​း ဗုဒၶဝင္​ ငါးရာ့ငါးဆယ္​ မ်ားထဲမွ ထင္​႐ွားတာ​ေတြ ထုတ္​ၿပီး ​ေရးျပရမယ္​။

ဒါ​ေပမယ္​့ ျဖစ္​​ေၾကာင္​းကုန္​စင္​ ​ေရးဖို႔ မလို။ လိုရင္​းအက်ဥ္​းသာ တင္​ျပ​ေပးဖို႔ လိုမယ္​။ (သဘာဝတရားကို ​ေရးဖြဲ႔ခိုင္​းတဲ့ စာစီစာကုံးမွာ​ေတာ့ ဥဒါဟ႐ုဏ္​ ပါဖို႔ မလိုဘူး)

(၅) နိဂုံး (အဆုံးသတ္​)

အထက္​မွာ ​ေရးသားတင္​ျပခဲ့တဲ့ ဥပမာမ်ား၊ သာဓကမ်ားကို ​ေထာက္​ၿပီး မိမိ ထင္​ျမင္​ခ်က္​ကို ​ေကာက္​ခ်က္​ဆြဲကာ တစ္​ပိုဒ္​တည္​းနဲ႔ ​ေလး​ေလးပင္​ပင္​ အဆုံးသတ္​ရမယ္​။
​ေခါင္​းစဥ္​ကို တန္​ဖိုးျဖတ္​တာလည္​း ျဖစ္​တယ္​။

စာစီစာကုံးမွာ တိုတာ ႐ွည္​တာထက္​ စိတ္​ဝင္​စားဖြယ္​​ေကာင္​းဖို႔က အဓိက ျဖစ္​တယ္​။ ၿငီး​ေငြ႔​ေစတဲ့ စာစီစာကုံး မျဖစ္​ဖို႔ အ​ေရးႀကီးတယ္​။

စာစီစာကုံး​ေကာင္​း ျဖစ္​ဖို႔ ​ေ႐ွာင္​ရမွာ​ေတြက -

- အခ်က္​အလက္​ မ​ေကာင္​းတာ

- အခ်က္​အလက္​ ထပ္​တာ

- မဆိုင္​တဲ့ အခ်က္​​ေတြ ပါ​ေနတာ

- အစ မ​ေကာင္​းတာ

- အစ နဲ႔ အလယ္​ လြဲ​ေနတာ

- အလယ္​ နဲ႔ အဆုံး လြဲ​ေနတာ

- အဆုံးသတ္​ ညံ့တာ

- အဆုံးမသတ္​တာ - တို႔ ျဖစ္​တယ္​လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္​။

မိမိတို႔ တက္ေရာက္လုိသည့္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကို ရွာေဖြလိုပါက ဒီ Link မွာရွာေဖြႏိုင္ပါသည္။

ပညာေရးလမ္းညႊန္ website တြင္ ပါ၀င္ေသာ သင္တန္းမ်ား ေက်ာင္းမ်ားScholarshipKnowledge မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ၀င္ေရာက္ရွာေဖြ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။

Credit - ဆရာ ၾကည္​ဟန္​ စီးပြား​ေရး

Tips Read 33486 times