၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေမးခြန္းပုံစံသစ္ဆိုင္ရာ ပညာေရးစကားဝိုင္း

၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေမးခြန္းပုံစံသစ္ဆိုင္ရာ ပညာေရးစကားဝိုင္း

ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ သင္ခန္းစာေတြကို ကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ ပင္ကိုစြမ္းရည္ေတြနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး ေျဖဆိုႏိုင္မႈေတြကို အားေပးဖို႔အတြက္ ေမးခြန္းပုံစံေတြကို ေျပာင္းလဲရတာျဖစ္တယ္။ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာဖုိးေကာင္း)

၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ မတ္လစာေမးပြဲတြင္ စတင္အသုံးျပဳမည့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေမးခြန္းပုံစံသစ္ဆိုင္ရာ ပညာေရးစကားဝိုင္းကို ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားတြင္ ႐ိုက္ကူးထုတ္လႊင့္ခဲ့ပါသည္။

အဆိုပါစကားဝိုင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ခ်ဳပ္ ေဒါက္တာဖိုးေကာင္း၊ ျမန္မာစာဌာန ပါေမာကၡ(ဌာနမွဴး) ေဒါက္တာ ေအာင္ျမင့္ဦး၊ အဂၤလိပ္စာဌာန ပါေမာကၡ (ဌာနမွဴး)ေဒါက္တာပိုးပိုး၊ သခ်ၤာဌာန ပါေမာကၡ (ဌာနမွဴး) ေဒါက္တာခ်ဳိဝင္း၊ သတၱေဗဒဌာန ပါေမာကၡ(ဌာနမွဴး) ေဒါက္တာသီတာေလးသြယ္၊ ဓာတုေဗဒဌာန ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ နီနီသန္းႏွင့္ ရန္ကုန္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ အသုံးခ်ေဘာဂေဗဒဌာန ပါေမာကၡ(ဌာနမွဴး) ေဒါက္တာျဖဴျဖဴအိတို႔က ပါဝင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္-

အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲမွာ ေမးခြန္းပုံစံေတြ ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳမယ္ လို႔ သိရပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြ ေမးခြန္းပုံစံ ေျပာင္းလဲမယ္၊ ေမးခြန္းပုံစံသစ္ကို ဘာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲ အသုံးျပဳရတယ္ ဆိုတာ သိပါရေစ။

ေဒါက္တာဖိုးေကာင္း။ ။ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲ ေျဖဆိုၾက မယ့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ေတြဟာ လက္ရွိအေျခအေနမွာ အလြတ္က်က္မွတ္ေျဖဆိုမႈ ကို အားသန္ေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ သင္ခန္းစာကို ႏႈတ္တိုက္ အလြတ္ က်က္မွတ္ ေျဖဆိုေန တာထက္ သင္ယူေလ့လာဆည္းပူးထားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ၊ သင္ခန္းစာေတြကို ကိုယ္ပိုင္ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ ပင္ကိုစြမ္းရည္ေတြနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး ေျဖဆိုႏိုင္မႈေတြကို အားေပးဖို႔ အတြက္ ေမးခြန္းပုံစံေတြကို ေျပာင္းလဲရတာ ျဖစ္တယ္။

အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ေမးခြန္းပုံစံသစ္ေျပာင္းလဲရာမွာ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာ အထိ ေျပာင္းလဲထားတယ္ဆိုတာနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ဳိးႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို သိပါရေစ။

ေဒါက္တာဖိုးေကာင္း။ ။ ေမးခြန္းပုံစံ ေျပာင္းလဲရာမွာ အလုံးစုံေျပာင္းလဲတာမ်ဳိး မဟုတ္ ပါဘူး။ ဘာသာရပ္ေပါင္းစုံက အစဥ္အဆက္ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းေမးခြန္းျပဳစုခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာႀကီး ဆရာမႀကီးေတြ၊ ပညာရွင္ႀကီးေတြနဲ႔ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ သင္ၾကားေရးအဖြဲ႕ အစည္းအေဝးေတြမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးၿပီး ယခင္ ကတည္းက အဘက္ဘက္က စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခုေျပာင္းလဲတယ္ ဆိုတာကလည္း တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္ကာလ အေျခအေနနဲ႔ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးအေပၚအေျခခံၿပီး လိုအပ္တဲ့အစိတ္အပိုင္းေလာက္ပဲ ေျပာင္းလဲတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပိုမိုအက်ဳိးျဖစ္ထြန္း

ဒီလိုေျပာင္းလဲရာမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္၊ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ သင္ၾကားမႈအေတြ႕အႀကံဳ၊ စာစစ္အေတြ႕အႀကံဳ၊ ဘာသာ ရပ္ေတြရဲ႕ သေဘာသဘာဝ၊ ဘာသာရပ္ေတြရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ ေတြအေပၚ အစစအရာရာခ်ိန္ထိုးၿပီး ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဘက္ကေရာ၊ ဆရာ ဆရာမေတြအတြက္ေရာ၊ ဘာသာရပ္ေတြ အတြက္ေရာ အဆင္အေျပဆုံး၊ အသင့္ ေလ်ာ္ဆုံးနဲ႔ ပိုမိုအက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္မယ့္ အပိုင္းက႑ အခ်ဳိ႕ကိုပဲ မြမ္းမံျပင္ဆင္ၿပီး ျဖည့္စြက္တာျဖစ္ပါတယ္။

အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ေမးခြန္းပုံစံ ေျပာင္းလဲတဲ့အတြက္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြေရာ အေျပာင္း အလဲ ရွိပါသလားရွင္။

ေဒါက္တာဖိုးေကာင္း။ ။ ေမးခြန္းပုံစံသစ္ကို ေျပာင္းလဲ ေပမယ့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ေတြ၊ ေလ့လာသင္ယူရမယ့္ ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ သင္ခန္းစာ ေတြကေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈမရွိပါဘူး။

အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ျမန္မာစာဘာသာရပ္အေနနဲ႔ ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲ ထားတာမ်ားရွိရင္ သိပါရေစ။

ေဒါက္တာေအာင္ျမင့္ဦး။ ။ ျမန္မာစာဘာသာရပ္အေနနဲ႔ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ျမန္မာစာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျဖႏိုင္ဖို႔၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆေတြ ရွင္သန္လာဖို႔နဲ႔ ျမန္မာစာကို ကိုယ္ပိုင္ စြမ္းရည္နဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရးသား ႏိုင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာင္းလဲတဲ့ေနရာမွာ ေမးခြန္းအေနနဲ႔ ေျခာက္ပုဒ္ ေမးပါတယ္။ အရင္ကလည္း ေျခာက္ပုဒ္၊ အခုလည္း ေျခာက္ပုဒ္ ေမးပါတယ္။ အေရအတြက္ မေျပာင္းလဲပါဘူး။တစ္ပုဒ္ခ်င္းအေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ နံပါတ္(၁) ျမန္မာသဒၵါ ေမးခြန္းေတြမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရးႏိုင္မယ့္ ႐ႈေထာင့္ကို ဦးတည္ၿပီး သဒၵါေလ့က်င့္ခန္းေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ခ်ဲ႕ထြင္ၿပီးေတာ့ ေမးႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားပါတယ္။

ေမးခြန္းနံပါတ္(၂) အေနနဲ႔ေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ၊ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ လူငယ္ေတြအမွားမ်ားတဲ့ ျမန္မာစာရဲ႕ စာလုံးေပါင္းသတ္ပုံမွားယြင္းမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္ ဖို႔အတြက္ စာလုံးေပါင္းသတ္ပုံဆိုင္ရာ ေမးခြန္းကို ထည့္ထားပါတယ္။ အလကၤာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ျမန္မာ စာအေရးအသားမွာ အလကၤာဆိုတာ စာေပအဖြဲ႕အႏြဲ႕ရဲ႕ တန္ဖိုးပါ။ အလကၤာကို အရင္တုန္းကေတာ့ အမ်ဳိးအစား ေျပာၿပီးေတာ့ ေျဖခိုင္းတာျဖစ္ေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက အလကၤာ အမ်ဳိးအစားကို စူးစမ္းစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနေတာ့ အခုေျပာင္းလဲတဲ့ ေမးခြန္းမွာ အလကၤာ အမ်ဳိးအမည္ကို မေဖာ္ျပဘဲနဲ႔ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ စာအဖြဲ႕အႏြဲ႕တစ္ခုကို ေတြ႕ရင္ ဘာအလကၤာ အမ်ဳိးအစားလဲဆိုတာ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ ဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားၿပီးေျဖဆိုႏိုင္မယ့္ ေမးခြန္းမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲထားပါတယ္။

ကိုယ္ပိုင္ေရးသားတင္ျပႏိုင္မႈကို အေလးေပး

ေမးခြန္းနံပါတ္(၃)နဲ႔ (၄)ကေတာ့ စကားေျပ၊ ကဗ်ာ ေမးခြန္းတိုနဲ႔ ေမးခြန္းရွည္ျဖစ္ပါတယ္။ (၃)နဲ႔(၄)မွာ သိပ္ထူးထူးျခားျခားေျပာင္းလဲထားတာ မရွိပါဘူး။ ေမးခြန္းတိုမွာေတာ့ ေမးကြက္ကို နည္းနည္းခ်ဲ႕ထြင္ထားတာ ရွိပါတယ္။

ကဗ်ာစာသားေတြဆိုလိုရင္းထည့္ေမးတာမ်ဳိး၊ စကားေျပစာသားကို ေမးခြန္းတိုထည့္ေမးတာမ်ဳိး ရွိပါ တယ္။ စကားေျပ၊ ကဗ်ာေမးခြန္းရွည္မွာေတာ့ ေမးခြန္း ပုံစံကို ထူးထူးျခားျခားမေျပာင္းေပမယ့္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ တဲ့ေနရာမွာေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ေရးသားတင္ျပႏိုင္မႈကို အေလးေပးၿပီး စစ္ေဆး အကဲျဖတ္သြားဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။

ေမးခြန္းနံပါတ္(၅)ကေတာ့ ေရသည္ျပဇာတ္ပါ။ ေရသည္ျပဇာတ္မွာလည္း ျမန္မာစာေပမွာ ျပဇာတ္ဆိုတဲ့ စာေပအမ်ဳိးအစားက ေတာ္ေတာ္အထင္ကရျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာေပအမ်ဳိးအစားပါ။ အဲဒီစာေပအမ်ဳိးအစားကို လူငယ္ ေတြ သိေစခ်င္လို႔ သင္ခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ မူလစာေမးပြဲရဲ႕ ေမးခြန္းအေနအထားအရ ရည္မွန္းခ်က္မေပါက္ေျမာက္ ပါဘူး။ ျပဇာတ္မွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလာက္ကိုပဲ အလြတ္က်က္ၿပီးေတာ့ ေျဖေနၾကတာကို ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ေျပာင္းလဲတဲ့ ေမးခြန္းပုံစံမွာ ျပဇာတ္သေဘာသဘာဝ၊ ျပဇာတ္အတတ္ပညာ၊ ျပဇာတ္ရဲ႕ အေရးအသားပိုင္း ေတြပါထည့္ေမးဖို႔ ေျပာင္းလဲထားပါတယ္။

ႀကီးႀကီးမားမားေျပာင္းလဲ

ေနာက္ဆုံးႀကီးႀကီးမားမား ေျပာင္းလဲတယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရမယ့္ ေမးခြန္းကေတာ့ နံပါတ္(၆)ပါ။ နံပါတ္(၆)မွာ အရင္တုန္းကေတာ့ စာစီစာကုံးတစ္မ်ဳိးတည္း ေမးပါတယ္။ ေပးမွတ္ကိုလည္း အမွတ္ ၂ဝ အထိ ေပးထားပါတယ္။

ဒီလိုေပးတာကလည္း စာစီစာကုံးဆိုတာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ အေရးအသား နဲ႔ေရးေစခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အမွတ္ကို အမ်ားဆုံး ေပးထားတာပါ။

ဒါေပမယ့္ ၾကာလာတဲ့အခါက်ေတာ့ စာစီစာကုံး ေခါင္းစဥ္ေတြကလည္း ဆင္တူယိုးမွားေတြ ျဖစ္လာေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက ကိုယ္ပိုင္ ေရးသားဖို႔ အားမထုတ္ေတာ့ဘဲ အလြတ္က်က္ၿပီးေတာ့ ေျဖေနေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ စာစီစာကုံးက်က္ရေတာ့ အင္မတန္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္တယ္၊ အက်ဳိးလည္း မရွိဘူး။ အဲဒီဟာကို ေျဖေလွ်ာ့ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ကတည္းက စဥ္းစား၊ ပညာရွင္ႀကီးေတြနဲ႔လည္း တိုင္ပင္ ၿပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့တာပါ။ အခု နံပါတ္(၆)မွာ အမွတ္ ၂ဝ ေပးတဲ့ စာစီစာကုံးကို ၁ဝ မွတ္ ေလွ်ာ့လိုက္မယ္။

အဆိုေဆြးေႏြးေမးခြန္း

ေနာက္ ၁ဝ မွတ္အတြက္ကိုေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆနဲ႔ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေရးႏိုင္တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္Decision Making အတြက္ပါ အက်ဳိးျပဳႏိုင္တဲ့ အဆို ေဆြးေႏြး ေမးခြန္းကို ၁ဝ မွတ္ဖိုးအေနနဲ႔ ထည့္ေမးထား တာပါ။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက စာစီစာကုံးမွာ လည္းပဲ ၁ဝ မွတ္ေပးၿပီးေတာ့ ပုံၾကမ္းအခ်က္အလက္ကို ငါးခ်က္ပဲေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ငါးခ်က္အတိုင္းပဲ ေရးရမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပုံၾကမ္းတစ္ခ်က္ကို ႏွစ္မွတ္ႏႈန္းနဲ႔ အကဲ ျဖတ္သြား မွာျဖစ္ပါတယ္။

အလြတ္က်က္ၿပီးေတာ့ ပုံၾကမ္းကို မလိုက္နာဘဲနဲ႔ အလြတ္က်က္ထားတာကို ေလွ်ာက္ေရးေနရင္ေတာ့ အမွတ္မရႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလို ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအေနနဲ႔ ဒီအခ်က္ ကို သတိထားဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ ေပးထားတဲ့ပုံၾကမ္း အခ်က္အလက္ ငါးခ်က္အတိုင္းပဲ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို စာတစ္ပိုဒ္ႏႈန္းနဲ႔ စာပိုဒ္ ငါးပိုဒ္ေျဖဖို႔ ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။

အဆိုေဆြးေႏြးေမးခြန္းမွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ေပးထားတဲ့ အဆိုတစ္ခုကို ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက ကိုယ္ရပ္တည္တဲ့ဘက္က ေပးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေပၚမွာ သေဘာက်ရင္လည္း ေထာက္ခံတဲ့ဘက္က ရပ္တည္၊ သေဘာမက်ရင္လည္း ကန္႔ကြက္တဲ့ဘက္က ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕အေတြးအေခၚ အယူအဆ အတိုင္းေရးဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခြင့္ေပးထားပါတယ္။ ေျဖဆို မယ့္ပမာဏကေတာ့ စာပိုဒ္ ေလးပိုဒ္ပဲ လ်ာထားပါတယ္။

ပထမတစ္ပိုဒ္မွာေတာ့ အဆိုအေပၚမွာ သူတို႔ရဲ႕အျမင္ သေဘာထား၊ ေထာက္ခံခ်င္သလား၊ ကန္႔ကြက္ခ်င္သလား၊ ေအာက္ႏွစ္ပိုဒ္ကေတာ့ ကန္႔ကြက္ခ်င္ရင္လည္း ကန္႔ကြက္ တဲ့အေၾကာင္းရင္းေတြကို စာႏွစ္ပိုဒ္ေရးၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ဆုံး စတုတၴပိုဒ္မွာေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ဒီအဆိုကို ကန္႔ကြက္ရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေထာက္ခံရတယ္ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစာေမးခြန္းအေနနဲ႔ေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈက မမ်ားဘူးလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ မ်ားတယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ေရးသားတင္ျပ ႏိုင္မယ့္ ကိုယ္ပိုင္ အစြမ္းအစကို ျပႏိုင္မယ့္ဘက္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ဦးတည္ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆရာ ဆရာမေတြအေနနဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားထားဖို႔လိုပါတယ္။

ျမန္မာစာဘာသာရပ္အေန နဲ႔ေတာ့ ကိုယ့္ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကားကို ေလးစားတန္ဖိုး ထားႏိုင္ေအာင္၊ လက္ေတြ႕ဘဝမွာလည္း အက်ဳိးရွိရွိသုံးလာ ႏိုင္ေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထား တာျဖစ္ပါတယ္။

အစီအစဥ္မွဴး။ ။ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္အေနနဲ႔ ထူးျခားမႈေတြကို သိပါရေစ။

ေဒါက္တာပိုးပိုး။ ။ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ အလြတ္ က်က္မွတ္မႈကို ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ ေျပာဆိုေရးသား ဆက္သြယ္ႏိုင္မယ့္ စြမ္းရည္ေတြ တိုးတက္ လာဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အေျပာင္းအလဲ အနည္းငယ္လုပ္ထား တာရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာင္းလဲတဲ့အခါ ခုနကေျပာသလို သင္ခန္းစာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို ေျပာင္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ေမးခြန္းကိုလည္း အရင္အတိုင္း ကိုးပုဒ္ပဲ ေမးမွာပါ။ ေမးခြန္းတစ္ပုဒ္စီ အတြက္ ေပးထားတဲ့အမွတ္ေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ကြက္လပ္ျဖည့္

ေျပာင္းလဲမႈကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီးေျပာပါမယ္။ ပထမ တစ္ခုက နည္းနည္း ႀကီးႀကီးမားမားေျပာင္းလဲမႈပါ။ အဲဒါကေတာ့ နံပါတ္(၃)နဲ႔ နံပါတ္(၅)မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နံပါတ္(၃)မွာဆိုရင္ ကြက္လပ္ျဖည့္စာေၾကာင္း ၁ဝ ေၾကာင္း ေပးထား တယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကြက္လပ္ျဖည့္ ငါးေၾကာင္းကေတာ့ သင္ခန္းစာထဲက၊ ကဗ်ာထဲက ကြက္လပ္ျဖည့္ ငါးေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ နံပါတ္(၃) ကို A နဲ႔ Bဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

A အပိုင္းမွာေတာ့ အေျပာင္းအလဲရွိပါတယ္။ အေျပာင္း အလဲက အရင္တုန္းက ေက်ာင္းသားေတြက သင္ခန္းစာ ထဲက စာအေၾကာင္းအရာေတြကို က်က္မွတ္ၿပီး ကြက္လပ္ ျဖည့္ ေျဖရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုကေတာ့ က်က္မွတ္ စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ က်က္မွတ္ရတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ့ ဘဲနဲ႔ သူတို႔ေလ့လာသိရွိထားတဲ့ သင္ခန္းစာထဲမွာပါတဲ့ ေဝါဟာရေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့အသုံးခ်တတ္မယ့္ ေမးခြန္း မ်ဳိးပါ။ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိး ငါးပုဒ္ ေမးပါမယ္။ B အပိုင္းကေတာ့ အရင္တုန္းကလိုပဲ ကဗ်ာထဲက ကြက္လပ္ျဖည့္ကေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈမရွိပါဘူး။

အလြတ္က်က္မွတ္မႈ ေလ်ာ့နည္း

ေနာက္တစ္ခု အေျပာင္းအလဲကေတာ့ နံပါတ္(၅)ပါ။ ေမးခြန္းနံပါတ္(၅)မွာ အရင္တုန္းက သင္ခန္းစာ ထဲကပါတဲ့ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ေပးထားၿပီးေတာ့မွ ဒီစာပိုဒ္ကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕နားလည္ႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ေမးခြန္းေတြ ျပန္ေျဖရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့အခါ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို အလြတ္က်က္မွတ္ ပါတယ္။

အဲဒီလို က်က္မွတ္မႈကို ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ သူတို႔ရဲ႕ စာကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ နားလည္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို တကယ္စစ္ေဆး တဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အဆင့္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္၊ သူတို႔ မဖတ္ဖူးေသး တဲ့ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ကို ေပးထားမယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေမးခြန္း ငါးပုဒ္ကို ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ေျဖေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာင္းလဲတာကလည္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ အလြတ္ က်က္မွတ္မႈ ေလ်ာ့နည္းၿပီး စာကိုဖတ္ၿပီး တကယ္နားလည္ႏိုင္စြမ္း ရွိလာေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေျပာင္းလဲတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ပိုင္းက လုံးဝေျပာင္းလဲတာမဟုတ္ဘဲ အနည္းငယ္ေျပာင္းလဲျပဳျပင္မြမ္းမံထားတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ နံပါတ္(၂)ရယ္၊ နံပါတ္(၄)ရယ္၊ နံပါတ္ (၈)ရယ္၊ နံပါတ္(၉)ရယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ နံပါတ္(၂)က ဖတ္စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ ေပးထားတယ္။ ကြက္လပ္ ၂ဝ အတြက္ ျဖည့္ရမယ့္ စကားလုံး ၂ဝ ေပးထားတယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႔အတြက္ ကြက္လပ္ျဖည့္ရမယ့္ စကား လုံးကို ပိုၿပီးေတာ့ ၂၅ လုံး ေပးထားမယ္။ ပိုၿပီး စဥ္းစား ေစခ်င္လို႔ပါ။

နံပါတ္(၄)မွာကေတာ့ အရင္တုန္းကလို သမား႐ိုး က် ပုံေသေမးခြန္းမ်ဳိး မေမးေတာ့ဘဲနဲ႔ အရင္တုန္းက ေရြးခ်ယ္စရာေပးထားတယ္။ ခုေတာ့ ေရြးခ်ယ္စရာမေပး ေတာ့ဘဲနဲ႔ ေမးခြန္း ငါးပုဒ္ေမးမယ္။ အဲဒီေမးခြန္း ငါးပုဒ္ ကိုပဲ ေျဖဆိုေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ နံပါတ္(၈)ကေတာ့ Letter Writing ပါ။ ခါတိုင္းမွာဆိုရင္ ေရြးခ်ယ္ စရာ သုံးပုဒ္ေပးထားတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ေမးခြန္း ေျပာင္းလဲမႈမွာေတာ့ ႏွစ္ပုဒ္ပဲ ေပးထားမွာပါ။ အဲဒီ ႏွစ္ပုဒ္ ထဲကမွ ႀကိဳက္ရာတစ္ခု ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေတာ့ ေျဖရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္၊ ထိထိမိမိနဲ႔ လိုရင္းတိုရွင္းေရးတတ္ ေအာင္ စာလုံးေရ ကန္႔သတ္ထားပါတယ္။ Letter Writing တစ္ပုဒ္အတြက္ စာလုံးေရ ၃ဝဝထက္ မပိုေစဘဲနဲ႔ ေရးသားဖို႔ လိုပါတယ္။

စာလံုးေရ ကန္႔သတ္

နံပါတ္(၉)ကေတာ့ Essay Writing ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ Essay မွာလည္း စာစီစာကုံးေရးရတဲ့အခါမွာ အရင္အတိုင္းပဲ ေျပာင္းလဲမႈေတာ့ မရွိပါဘူး။ ေခါင္းစဥ္ သံုးခုေပးထားၿပီး မိမိႏွစ္သက္ရာေခါင္းစဥ္တစ္ခုကို ေရြးၿပီး ေရးသားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေျပာင္းလဲမႈ ကေတာ့ စာလုံးေရ ကန္႔သတ္ထားပါတယ္။ စာလုံးေရ ၅ဝဝ ထက္ ပိုမေရးရပါဘူး။ နံပါတ္(၈)နဲ႔ နံပါတ္(၉)က ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္း၊ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္မႈ၊ တီထြင္ ဖန္တီးႏိုင္မႈ၊ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္မႈ၊ မိမိရဲ႕အျမင္ အေတြးအေခၚေတြကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မႈေတြကို ဆန္းစစ္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ၿပီး ေမးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေမးမွလည္း ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ တကယ္ပဲ ကိုယ့္ရဲ႕အျမင္ေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြကို အဂၤလိပ္လို ထုတ္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ေျပာဆိုႏိုင္မယ့္ စြမ္းရည္ေတြ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နံပါတ္(၁)၊ (၆)နဲ႔ (၇)ေမးခြန္းေတြကေတာ့ လုံးဝ အေျပာင္းအလဲမရွိပါဘူး။

အစီအစဥ္မွဴး။ ။ သခ်ၤာဘာသာရပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထား တာေလးေတြကိုလည္း သိပါရေစ။

ေဒါက္တာခ်ဳိဝင္း။ ။ ေမးခြန္းပုံစံသစ္မွာေတာ့ Section သုံးခု ပါဝင္ပါတယ္။ (Section A)မွာေတာ့ အရင္တုန္းကလို Multiple Choice ေမးခြန္း ေတြ ပါဝင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ခု (Section A)မွာက ေျခာက္မွတ္တန္ ေမးခြန္း ငါးပုဒ္ေမးထားၿပီး ေမးခြန္း တစ္ပုဒ္စီမွာ အပုဒ္ခြဲ A နဲ႔ Bခြဲၿပီး သုံးမွတ္တန္ ေမးခြန္းမ်ား ပါဝင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Chapter 1 to 7 ကေန အပုဒ္ခြဲ ေျခာက္ပုဒ္ေမးထားၿပီး Chapter 8 to 12 ကေန အပုဒ္ခြဲ ေလးပုဒ္ ေမးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း (Section A) မွာ ေပးမွတ္ ၃ဝ ဖိုး ျဖစ္ပါတယ္။

ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို အေျခခံ

(Section B) မွာေတာ့ Chapter 1 to 7 ကေန ၁ဝ မွတ္တန္ ေမးခြန္း ငါးပုဒ္ ေမးထားၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ေလးပုဒ္ကို ေရြးခ်ယ္ေျဖဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ေမးခြန္းတစ္ပုဒ္စီမွာ အပုဒ္ခြဲ A နဲ႔ B ခြဲၿပီး ေမးထားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကန္႔သတ္ခ်က္ေလး တစ္ခုကေတာ့ ပုစၧာ တစ္ပုဒ္စီမွာပါဝင္တဲ့ အပုဒ္ခြဲ A နဲ႔ B ကို Chapter တစ္ခုတည္းကေနတြဲၿပီး ေမးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ တစ္တြဲနဲ႔တစ္တြဲဟာလည္း မတူေအာင္တြဲထားမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုအတြက္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကို အေျခခံတဲ့ေမးခြန္းမ်ဳိး၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ အနည္းငယ္ ရွိ႐ုံနဲ႔ ေျဖဆိုႏိုင္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးမ်ား ပါဝင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

(Section C) မွာေတာ့ Chapter 8 to 12 ကေန ၁ဝ မွတ္တန္ ေမးခြန္း ေလးပုဒ္ေမးထားၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ သုံးပုဒ္ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေျဖဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးခြန္း တစ္ပုဒ္စီမွာ အပုဒ္ခြဲ A နဲ႔Bပါဝင္ၿပီး အပုဒ္ခြဲတစ္ပုဒ္စီကို ငါးမွတ္တန္ ေပးထားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သခ်ၤာဘာသာရပ္အေပၚ စိတ္ပါဝင္စားမႈနဲ႔ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ အနည္းငယ္ ျမင့္လာတဲ့ေမးခြန္းမ်ား ပါဝင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ကန္႔သတ္ ခ်က္ကေတာ့ ေမးခြန္း တစ္ပုဒ္မွာပါဝင္တဲ့ အပုဒ္ခြဲ A နဲ႔ Bကို Chapter တစ္ခုထဲကေနတြဲၿပီး ေမးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အတြဲတစ္တြဲနဲ႔တစ္တြဲ မတူေအာင္တြဲၿပီး ေမးမွာျဖစ္ပါ တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေျဖဆိုသူ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ားအေနနဲ႔ စိုးရိမ္စရာမရွိတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေျဖဆိုသူမ်ားအခက္ေတြ႕ေစမယ့္ ေမးခြန္း၊ ပညာျပတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိး ပါဝင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ မိမိတို႔ ရည္မွန္းထား သေလာက္၊ ႀကိဳးစားမႈရွိသေလာက္ အမွတ္မ်ား ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရရွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။

source: MOI Webportal Myanmar

News Read 6812 times