တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ခ်က္နည္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဘာသာရပ္ မြမ္းမံသင္တန္းေပးရန္လိုဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးေျပာ

တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ခ်က္နည္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဘာသာရပ္ မြမ္းမံသင္တန္းေပးရန္လိုဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးေျပာ

တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ခ်က္ သုညရာခိုင္ႏႈန္း သာရွိေသာ ေက်ာင္းမ်ားရွိ အထက္တန္းျပဆရာ၊ ဆရာမ်ား ဘာသာရပ္အရည္အေသြး ျမင့္မားေစရန္ မြမ္းမံေပးမႈ လိုအပ္ ေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ မ်ိဳးသိမ္းႀကီးကေျပာသည္။

ဒီဇင္ဘာ ၁၇ ရက္က က်င္း ပသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အ စည္းအေဝးတြင္ ရွမ္းျပည္နယ္မဲ ဆႏၵနယ္အမွတ္ (၅) ကိုယ္စား လွယ္ ဦးညီစိန္က တကၠသိုလ္ဝင္ တန္း ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း သုညျဖစ္ ေနေသာ အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားကိုမည္ ကဲ့သို႔ ေဖးမကူညီရန္ ရွိ၊ မရွိ ေမး ျမန္းမႈကို ျပန္လည္ေျဖၾကားရာ တြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ယင္းသို႔ထည့္ သြင္းေျပာၾကားသည္။

 ‘‘အထက္တန္း ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရ အထက္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူဦးေရ သိသိသာသာ တိုးတက္မ်ားျပားလာတဲ့အတြက္ ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳး ျမင့္မား လာတာကလည္းပဲ အထူး ဂ႐ုျပဳရမယ့္အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

အေျခခံပညာအထက္တန္း ေက်ာင္းခြဲေတြမွာ အထက္တန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ခြဲေဝခန္႔ထားဖို႔အတြက္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္စဥ္ ေက်ာင္းအဆင့္တိုးေနတဲ့အတြက္ လံု ေလာက္မႈ မရွိပါဘူး’’ဟု ဝန္ႀကီးကေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္မ်ားတြင္ တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမးပြဲေအာင္ခ်က္ အဓိကက် သည့္ အေၾကာင္းရင္းကို ေလ့ လာဆန္းစစ္ပါက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ သိပၸံ ဘာသာတြဲ၊ ဝိဇၨာ ဘာသာတြဲ၊ ဝိပၸံ ဘာသာတြဲ ေရြးခ်ယ္မႈ မွွန္ကန္ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။

ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ၏ သင္ၾကားသင္ယူမႈအရည္အ ေသြး ျမင့္မားတိုးတက္လာရန္ ေဒသဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ပါေမာကၡမ်ား၊ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပူး ေပါင္းညႇိႏႈိင္းၿပီး တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အဆင့္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ ပညာေရးနယ္ ေျမအဆင့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး မိမိ တာဝန္ယူသင္ၾကားရသည့္ ဘာ သာရပ္မ်ားကို ေဆြးေႏြးပြဲ မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ထိေရာက္ေအာင္ ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး အဆင့္ဆင့္ ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ႀကီးေဒါက္ တာ မ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ေျပာသည္။

၂၀၁၇ တြင္ တိုင္းႏွင့္ျပည္ နယ္အလိုက္ ေအာင္ခ်က္ သုည ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည့္ အထက ေက်ာင္း ၂၅ ေက်ာင္းႏွင့္ အထက (ခြဲ) ၁၀၆ ေက်ာင္း စုစုေပါင္း ၁၃၁ ေက်ာင္းရွိသည္ဟုဆိုသည္။

ထို႔အတူ ၂၀၁၈ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္အလိုက္ သုညရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည့္ အထက ၃၉ ေက်ာင္း၊ အထက(ခြဲ) ၁၂၂ ေက်ာင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း ၁၀ ေက်ာင္း၊ ဘကတစ္ေက်ာင္း စုစုေပါင္း ၁၇၂ ေက်ာင္း ရွိေၾကာင္း ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္္။

တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ရာ ခိုင္ႏႈန္းက်ဆင္းျခင္းသည္ တစ္ႏွစ္တည္း ကိစၥမဟုတ္ဘဲ သံုး၊ ေလး ႏွစ္ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေနသည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ဦးညီ စိန္က လႊတ္ေတာ္တြင္း ေမးခြန္း ေမးျမန္းစဥ္ ေျပာသည္။

source; 7day

News Read 2255 times